حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

تصمیم مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان 12 میلیون شد؟

امروز اخبار جدیدی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش رسید که در ادامه جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان از زبان رئیس مجلس را با هم میخوانیم

تصمیم مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان 12 میلیون شد؟
| کد مطلب: ۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

در ابتدای امسال بارها اخباری درباره افزایش مجدد حقوق بازنشستگان به گوش رسید که اجرای این حکم مستلزم همسان سازی حقوق بارنشستگان است. در چند ماه اخیر در چند مرحله معوقات حقوق بازنشستگان به همراه حقوق ماهیانه آنها برایشان واریز شده است اما با توجه به رشد تورم حقوق بازنشستگان کفاف معیشت آنها را نمی دهد.

قالیباف امروز در برنامه بدون توقف گفت: یکی از مشکلات بازنشستگان این است که دولت بدهی‌اش را به سازمان تأمین اجتماعی در زمان مناسب پرداخت نکرده و ما در مجلس در یک سال 90 هزار میلیارد تومان بخش دیون را به تأمین اجتماعی دادیم و یک مرحله حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را افزایش دادیم و این موضوع در صندوق‌های کشوری و لشکری هم متفاوت بود، اکنون برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعم از صندوق‌های کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه 90 درصد حقوق بازنشستگان بدهیم تا این بخش را بتوان جبران کرد. برنامه هفتم توسعه برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان 

ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان طی سه سال با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلان مشابه و همتراز متناسب‌سازی شود.

وی بیان کرد: منبع درآمد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مواردی چون عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است. ما به دنبال آن بودیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه‌ای در مجلس تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد و مصوبه‌ای دقیق و محکم باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم متناسب‌سازی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قید کرد که این کار در سه سال انجام شود، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مقرر شد این افزایش حقوق و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از سال ۱۴۰۳ انجام شود، به این صورت که در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد تا ۹۰ درصد یاد شده متناسب‌سازی انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین