حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان اعلام شد

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس گفت: براساس مصوبه مقرر شد طی ۳ سال اول برنامه هفتم، حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی به ۹۰ درصد حقوق شاغلان (همتراز آن‌ها) افزایش یابد.

خبر نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان اعلام شد
| کد مطلب: ۱۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

در ابتدای امسال بارها اخباری درباره افزایش مجدد حقوق بازنشستگان به گوش رسید که اجرای این حکم مستلزم همسان سازی حقوق بارنشستگان است. در چند ماه اخیر در چند مرحله معوقات حقوق بازنشستگان به همراه حقوق ماهیانه آنها برایشان واریز شده است اما با توجه به رشد تورم حقوق بازنشستگان کفاف معیشت آنها را نمی دهد.توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد امسال نشان می‌دهد میانگین حقوق بازنشستگان در بهار 1402 حدودا 42 درصد بیشتر از موقعیت مشابه خود در سال گذشته بوده است.

این افزایش حقوق بازنشستگان به نحوی خواهد بود که فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلان مشابه در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه ۴۰ درصد و سال های دوم و سوم برنامه به ترتیب ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

بازنشستگان از عدم توجه به تامین اجتماعی در همسان‌سازی انتقاد کردند.

بیست و دوم آبان، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تاکید بر سه سال اول به گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز دست پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رای دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتا به ۹۰ درصد حقوق بازنشسته برسد.

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز

این نماینده مجلس هیچ اشاره‌ای به تامین اجتماعی و بازنشستگان آن نکرده است؛ احمد قاسمی بازنشسته کارگری با بیان اینکه به نظر می‌رسد بازهم منظورشان از همسان‌سازی فقط بازنشستگان دولت است، از این بی‌توجهی انتقاد کرد.

او گفت: همسان‌سازی و همترازی حقوق با شاغلان، مقوله‌ای مربوط به کارمندان بازنشسته است، نمایندگان مشخص نکرده‌اند پس تکلیف کارگران بازنشسته چه می‌شود؟

حسن ایزدان بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز با انتقاد از مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد همسان‌سازی گفت: سخنگوی کمیسون تلفیق هیچ نامی از سازمان تامین اجتماعی نیاورده است؛ مشخص نیست ما کارگران بازنشسته درکجای برنامه هفتم قرار گرفته‌ایم!

این فعال صنفی بازنشستگان افزود: آیا قرار است بازهم برای بازنشستگان دولت بودجه همسان‌سازی اختصاص دهند و تامین اجتماعی و 65 درصد از مستمری‌بگیران کشور را کامل کنار بگذارند؟!

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین