حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

دولت دل بازنشستگان را شاد کرد | واریز معوقات حقوق بازنشستگان از این تاریخ

در ادامه جزئیات جدید از واریز افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید.

دولت دل بازنشستگان را شاد کرد | واریز معوقات حقوق بازنشستگان از این تاریخ
| کد مطلب: ۴۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان

بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوق بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

بازنشستگان نیروهای مسلح (بازنشستگان لشکری) می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری .

 بازنشسته لشکری (بازنشسته نیروهای مسلح)، فردی است که در نیروهای مسلح کار کرده است.

- بازنشسته تامین اجتماعی،‌ فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت 30 سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

- بازنشسته کشوری، فردی است که استخدام رسمی دولت بوده است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح (بازنشستگان لشکری) توضیح داده شده است.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح از طریق سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح ممکن شده است.

1: ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح به آدرس esata.ir شوید  و در منوی سمت راست روی گزینه برگ حقوقی بازنشستگان کلیک کنید.

2: با انتخاب گزینه برگ حقوقی بازنشستگان وارد صفحه زیر می‌شود. در این بخش بایستی کد شناسایی 13 رقمی و کد امنیتی خود را وارد کنید.

نکته:نام کاربری عبارت است از «شماره شناسائی 13 رقمی مندرج در فیش حقوقی» و رمز عبور عبارت است از «پنج رقم سمت راست کد ملی»، مگر اینکه تغییر داده باشید.

3: در این مرحله  برای دریافت فیش حقوقی، بایستی کد شناسایی 13 رقمی و کد امنیتی را وارد کنید

حقوق بازنشستگان  در سال 1403 با افزایش 20 درصدی مواجه می شود. افزایش 20 درصدی  حقوق بازنشستگان  در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال 1402 بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. به نظر می رسد حداقل  حقوق بازنشستگان   در سال 1403 به 9 میلیون تومان برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی‌های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق‌ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

کارگرانی که در کارگاه های تحت پوشش قانون کار، اشتغال به شغلی داشته و مشغول به فعالیت بوده، حتما با مفهوم بازنشستگی، آشنا بوده که با مزایای متعددی برای آنها همراه می باشد. اما، از جمله مفاهیمی که در رابطه با بازنشستگی مطرح گردیده، حکم بازنشستگان تامین اجتماعی و نحوه درخواست صدور حکم بازنشستگی می باشد که برخلاف مفهوم بازنشستگی، برای بسیاری از افراد، یک مفهوم ناشناخته بوده که صرفا در اخبار مربوط به احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳، با آن، برخورد داشته اند

در کشور ما، کارگران، به موجب قانون کار و قانون تامین اجتماعی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ، قرار گرفته که این بیمه، فراهم کننده تسهیلات و امکانات مختلفی، همچون دریافت کمک هزینه خدمات درمانی و هدیه ازدواج، برای قشر کارگر، می باشد.

یکی از حقوق پیش بینی شده برای کارگران در قانون تامین اجتماعی، حق بازنشسته شدن، پس از رسیدن به سن خاصی بوده که باعث می شود کارگران، از مزایای متعددی، نظیر حقوق بازنشستگی و بیمه تکمیلی درمان با قیمت بسیار مناسب، بهره مند گردند.

با این توضیح که پس از رسیدن کارگران تحت شمول تامین اجتماعی به سن خاصی، در صورتی که این افراد، دارای شرایط مقرر در قانون، من جمله سابقه کار کافی باشند، سند بازنشستگی این گروه از شاغلین، توسط سازمان تامین اجتماعی، صادر گردیده که در این سند که برای هر سال، به طور جداگانه، صادر می شود، میزان حقوق بازنشستگی کارگران، برای همان سال، درج می گردد. این سند، حکم حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، نام داشته که دارای شرایط و نحوه دریافت متفاوتی از حکم بازنشستگی کارمندان تحت شمول قانون مدیریت خدمات کشوری، می باشد.

پس از پاسخ گویی به این سوال که حکم بازنشستگان تامین اجتماعی چیست، در بخش های بعد، به توضیح شرایط و نحوه دریافت این حکم، پرداخته و احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش اندیشه معاصر در اصل به عبارت دیگر می‌شود گفت که حق بیمه‌های کسر شده از حقوق فرد در طول سال‌های اشتغال پس از دوران بازنشستگی به شکل مستمری ماهانه به افراد پرداخت می‌شود. برطبق قانون تامین اجتماعی جهت فرا رسیدن و احراز بازنشستگی دو نکته ویژه و بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد:

۱ ) رسیدن به سنی که در قانون مقرر شده. بر طبق قانون کشور ایران برای مردان شصت سال و برای زنان پنجاه و پنج سال در نظر گرفته شده است.

۲ ) برخوردار بودن از سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به مقدار مشخص شده طبق قانون

البته این قانون دارای استثنائاتی هم است. از جمله آن که اگر فردی سی سال تمام برخوردار از سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی باشد، و این در حالتی باشد که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، این توانایی را دارند تا تقاضای بازنشستگی کنند. همین طور افرادی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، این پیش برفرض برایشان در نظر گرفته شده است که بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

فیش مستمری بازنشستگی از لحظه‌ای محاسبه و پرداخت می‌گردد که سازمان بیمه تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است، درباره افرادی که کارفرما ندارند یا این که جزء مشاغل آزاد یا حتی بیمه شدگان اختیاری قرار می‌گیرند، مستمری بازنشستگی آن‌ها از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی آن‌ها مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری، بازنشستگان اگر تمایل داشته باشند می‌توانند، فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی استعلام کرده و پرینت بگیریند. اما پیش از این کار ابتدا لازم است که در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنند. در ادامه شما را با مراحل دریافت روش‌های دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی بارنشستگان و مستمری بگیران

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان می توانند با بهره‌گرفتن از روش‌های زیر، جهت اقدام به دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تامین اجتماعی، عمل نمایند:

از طریق اپلیکیشن پیشخوان ۲۴

ورود به سامانه دریافت فیش و احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی

از طریق نرم افزار فیش حقوقی تأمین اجتماعی

کد دستوری USSD

مراجعه حضوری

برنامه کاریار

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۳

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

حقوق بازنشستگان

رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی از مجلس جدید خواستار تغییر مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

عباسعلی سلطانی‌کیا، رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی، در اعتراض به نحوه‌ی متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مطابق ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماع، اولین مستمری بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی و ضریب حقوق هر بازنشسته نسبت به حداقل دستمزدِ سالِ برقراری مستمری تعیین می‌شود. این موضوع دائمی است و در مصوبه مجلس نیز باید تأکید شود که متناسب‌سازی دایمی است. 

وی افزود: با این اوصاف، تصویب فرمول ۹۰ درصدی بازنشستگان صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی ناحق و البته اشتباه است. چراکه حقوق بازنشستگان صندوق کشوری فقط در یک مرحله به میزان ۹۰درصد شاغل همتراز تعیین می‌شود، که معادل ۹۰ درصد همان حقوق سال آخر اشتغال خود شخص بازنشسته است. 

سلطانی‌کیا ادامه داد: به عبارتی دیگر، حقوق سال آخر اشتغال هر بازنشسته صندوق کشوری ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، اما با مصوبه مجلس عملا حقوق بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی دو مرتبه کاهش می‌یابد. مرتبه‌ی اول، مطابق ماده ۷۷ قانون دایمی تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی دایمی شده و ضریب متناسب‌سازی دایمی تعیین می‌گردد و حقوق ماه اول بازنشستگی حقوق متناسب‌سازی شده و معدل حقوق ۲ سال آخر اشتغال است. 

سلطانی کیا ادامه داد: مرتبه‌ی دوم مجددا مطابق جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم به میزان ۱۰ درصد دیگر حقوق متناسب‌سازی شده قبلی مجددا کاهش می‌یابد، به عبارتی دیگر، با مصوبه مجلس مجددا حقوق متناسب‌سازی شده مشمول تأمین اجتماعی ۱۰ درصد دیگر کاهش می‌یابد. هر فرد بازنشسته دارای ضریبی نسبت به حداقل حقوق دستمزد سال برقراری مستمری است که حقوق هر فرد بازنشسته باید مطابق با این نسبت در همه دوران بازنشستگی برقرار شود، که قانون گذار محترم اجرای آن را توسط ماده ۹۶ قانون دایمی تأمین اجتماعی تثبیت کرده است. 

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان 

وی بیان کرد: متاسفانه مجلس گذشته، بدون توجه به اینکه حقوق و ضریب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی مطابق ماده ۷۷ تعیین شده است، فرمول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری را عینا برای بازنشستگان تامین اجتماعی مصوب کرده‌اند. عملا و مجددا مطابق این مصوبه ۱۰ درصد دیگر از حقوق قانونی هر فرد بازنشسته تامین اجتماعی از ماه اول بازنشستگی کاهش می‌یابد واین موضوع مغایر با حقوق متعینه بازنشستگی هر فرد است که طبق ماده ۷۷ تعیین و متناسب‌سازی می‌شود. و لذا ضروری است مصوبه جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه اصلاح گردد. چون اولین حقوق بازنشستگی هر فرد بازنشسته طبق ماده ۷۷ قانون دایمی تامین اجتماعی متناسب‌سازی می‌شود و دارای ضریبی نسبت به حداقل دستمزد و ضریبی دایمی است و همیشه باید برقرار باشد. 

سلطانی‌کیا گفت: در واقع، مصوبه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان ذی‌حق سازمان تامین اجتماعی نه تنها عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان از نرخ تورم ۱۵ساله را جبران نمی‌کند، بلکه مجددا با کاهش ۱۰ درصدی، حقوق متناسب‌سازی شده این بازنشستگان را کاهش مجدد می‌دهد و با نادیده گرفتن ضریب برقراری حقوق بازنشستگان باعث تضییع حقوق آنان می‌شود. 

وی تأکید کرد: می‌بایست با اصلاح مصوبه مجلس مانع تضییع حق قانونیِ این بازنشستگان شد. با این وصف باید عبارتِ «۹۰درصد» از سطرآخر مصوبه فوق الذکر حذف و کلمه «برابر» جایگزین آن گردد.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می شود.

موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیستم تا سی ام هر ماه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌شود و این فرآیند در فروردین ماه شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: معوقه فروردین ماه در خردادماه اعمال می‌شود و از اردیبهشت ماه مستمری بگیران و بازنشستگان حقوق خود را با افزایش ۲۰ درصدی دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: تأمین اجتماعی در حال حاضر ماهانه ۲۵ هزار میلیارد تومان حقوق و مزایا به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کند که این رقم در سال جاری با توجه به رشد ۲۰ درصدی افزایش محسوسی خواهد یافت.

حسن ایزدان خواستار اجرای قانون در افزایش حقوق بازنشستگان شد.در آخرین نشست شورای عالی کار، حداقل مزد کارگران ۳۵ درصد و مزد سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت افزایش یافت؛ اما به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورای‌عالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه «نمایندگان کارگری شورای‌عالی کار، مصوبه مزدی را امضا نکرده‌اند و لذا کارگران حق پیگیری و شکایت دارند چراکه دستمزد ۱۴۰۳ برخلاف موازین قانونی و علیرغم مخالفت کارگران به تصویب رسیده است» ادامه داد: مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، ناظر بر افزایش مستمری سالیانه بازنشستگان این سازمان است؛ ماده ۹۶ به صراحت می‌گوید افزایش مستمری باید به میزان افزایش هزینه‌های زندگی باشد؛ بنابراین برای افزایش مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح، الزامی به تبعیت از مصوبه مزدی شورایعالی کار نیست.

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان 1403

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، مطالبه جدیِ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.

ایزدان ادامه داد: افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب می‌شود که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند؛ در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نیز تاکید شده که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد اما سقفی برای این افزایش در نظر گرفته نشده؛ میزان دقیق افزایش مستمری‌ها را ماده ۹۶ تعیین کرده است.

او در ادامه به لزوم تصویب و ابلاغ افزایش مستمری بازنشستگان در فروردین ماه اشاره کرد و گفت: بایستی هر چه زودتر افزایش مستمری بازنشستگان از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود؛ در شرایط تورمی فعلی که بازنشستگان با مشکلات و مصائب معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید افزایش مستمری‌ها را به ماه‌های بعدی موکول کنند؛ انتظار داریم در فروردین تکلیف مستمری ۱۴۰۳ بازنشستگان مطابق با الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مشخص شود و پرداخت حقوق‌های جدید از ماه ابتدای سال آغاز شود.

حسن ایزدان خواستار اجرای قانون در افزایش حقوق بازنشستگان شد.در آخرین نشست شورایعالی کار، حداقل مزد کارگران ۳۵ درصد و مزد سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت افزایش یافت؛ اما به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه «نمایندگان کارگری شورایعالی کار، مصوبه مزدی را امضا نکرده‌اند و لذا کارگران حق پیگیری و شکایت دارند چراکه دستمزد ۱۴۰۳ برخلاف موازین قانونی و علیرغم مخالفت کارگران به تصویب رسیده است» ادامه داد: مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، ناظر بر افزایش مستمری سالیانه بازنشستگان این سازمان است؛ ماده ۹۶ به صراحت می‌گوید افزایش مستمری باید به میزان افزایش هزینه‌های زندگی باشد؛ بنابراین برای افزایش مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح، الزامی به تبعیت از مصوبه مزدی شورایعالی کار نیست.

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، مطالبه جدیِ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.

ایزدان ادامه داد: افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب می‌شود که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند؛ در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نیز تاکید شده که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورایعالی کار کمتر باشد اما سقفی برای این افزایش در نظر گرفته نشده؛ میزان دقیق افزایش مستمری‌ها را ماده ۹۶ تعیین کرده است.

او در ادامه به لزوم تصویب و ابلاغ افزایش مستمری بازنشستگان در فروردین ماه اشاره کرد و گفت: بایستی هر چه زودتر افزایش مستمری بازنشستگان از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود؛ در شرایط تورمی فعلی که بازنشستگان با مشکلات و مصائب معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید افزایش مستمری‌ها را به ماه‌های بعدی موکول کنند؛ انتظار داریم در فروردین تکلیف مستمری ۱۴۰۳ بازنشستگان مطابق با الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مشخص شود و پرداخت حقوق‌های جدید از ماه ابتدای سال آغاز گردد.

بازنشستگی دوره‌ای از زندگی است که دیر یا زود همه‌ی ما ناگزیر به تجربه‌اش هستیم. وقتی از این دوران، صحبت می‌شود ناخودآگاه چهره‌ی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را به‌خاطر می‌آوریم. اما معمولا از لحظات پرتلاششان در سال‌های جوانی تصوری نداریم. تنها تصویری که از آنها می‌بینیم، گرفتن مستمری ماهانه‌ است. غافل از اینکه این مستمری، حاصل سال‌ها پرداختِ بیمه بازنشستگی است.

باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود. حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان به حدود ۱۰ میلیون تومان رسید.

افزایش بیست درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، کشور و لشگری در سال ۱۴۰۳ به تصویب مجلس رسید

باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان به حدود ۱۰ میلیون تومان رسید.

منبع : تجارت نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۳

    • بازنشسته ارسالی در

      باید فاصله طبقاتی را دولت محترم مدیریت کند که نشه یکی درعرش ویکی درزیر فرش

    • مستمربگیرم ارسالی در

      اگر سقف حقوق راکم وکمتر وفاصله طبقاتی را مدیریت میشد فقر ریشه کن میشد

    • مستمربگیرم ارسالی در

      باید تبعیض وفاصله طبقاتی را دولت محترم مدیریت وکم وکمترشود

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین