حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

سورپرایز دولت درباره حقوق بازنشستگان 1403 | فرمول واریز حقوق بازنشستگان تغییر کرد

خبر جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان را بخوانید.

سورپرایز دولت درباره حقوق بازنشستگان 1403 | فرمول واریز حقوق بازنشستگان تغییر کرد
| کد مطلب: ۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

نمایندگان، در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم، با الحاق دو تبصره به ماده الحاقی ۳۱ موافقت کردند.

بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان  در سال آینده ۲۰ درصد خواهد بود.

بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگان برای تمامی بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانک‌ها) برمبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، خواهد بود.

تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود هستند.

- بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می‌شوند.

- ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود هستند.

تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری برمبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نیست.

در ابتدای امسال بارها اخباری درباره افزایش مجدد حقوق بازنشستگان به گوش رسید که اجرای این حکم مستلزم همسان سازی حقوق بارنشستگان است. در چند ماه اخیر در چند مرحله معوقات حقوق بازنشستگان به همراه حقوق ماهیانه آنها برایشان واریز شده است اما با توجه به رشد تورم حقوق بازنشستگان کفاف معیشت آنها را نمی دهد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: حال صندوق‌های بازنشستگی خوب نیست. جز دو صندوق مابقی عملا ورشکست محسوب می‌شوند.

زنگنه افزود: ما در کمیسیون تلفیق به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بودم که دولت شرط آن را اصلاح سنجه‌ها از جمله افزایش سن بازنشستگی اعلام کرده بود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان 

او افزود: به این ترتیب ظاهراً آنچه در برنامه هفتم در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نوشته‌اند، عملیاتی نخواهد شد؛ طبیعی‌ست که وقتی بودجه و اعتبار نباشد، همسان‌سازی هم نیست.

به گفته مروتی، امروز سازمان تامین اجتماعی در انجام تعهدات عادی خود با مشکل و گرفتاری مواجه است، چگونه قرار است اعتبار برای اجرای همسان‌سازی مهیا نماید؟

او تاکید کرد: دولت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، اعتبار خاص و جداگانه هم برای همسان‌سازی نمی‌دهد، به این ترتیب اجرای همسان‌سازی در طول برنامه هفتم منتفی‌ست.

منبع : اقتصاد 100 |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین