از بین بردن بوی بد ماهی | نکات خانه داری

ماهی سرخ کردی خونت بوی بد گرفته؟ | با این چهارتا روش معجزه آسا این مشکل رو حل کن

وقتی در خانه اقدام به پختن و سرخ کردن ماهی هستیم، اگرچه به عنوان یک وعده غذایی دلنشین که طرفداران زیادی دارد، اما عطر و بویی که از خود به جای می گذارد آزار دهنده است. حتما شما هم تجربه کرده‌اید که بوی ماهی ماندگار است و حتی تا صبح روز بعد باقی می‌ماند.

ماهی سرخ کردی خونت بوی بد گرفته؟ | با این چهارتا روش معجزه آسا این مشکل رو حل کن
| کد مطلب: ۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگارشایلین بهبودی:

اگر در خانه خود با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، نگران نباشید، راه‌های آسان بسیاری برای خلاص شدن از شر سرسخت‌ترین بوها وجود دارد. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر بوی ماهی در خانه خود با پنج روش مختلف آورده شده است.

Untitled-9

۱. از سرکه استفاده کنید

شما می توانید علاوه بر ضد عفونی کردن و برق انداختن خانه با سرکه ، بوی ماهی را نیز با سرکه از بین ببرید. به این دلیل که اسیدیته سرکه باعث خنثی کردن بوهای قلیایی می‌شود و خانه ای بدون عطر ماهی برای شما به ارمغان می‌آورد.

دو راه برای استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی ماهی وجود دارد:

ابتدا سعی کنید یک کاسه سرکه را در طول شب روی پیشخوان بگذارید، نزدیک جایی که بوها شدیدتر است. سرکه باید بوها را در طول شب خنثی کند.

اگر برای این روش آهسته و آسان وقت ندارید، این روش سریعتر را انتخاب کنید. یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب روی اجاق به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. همانطور که سرکه گرم می شود و در هوا تبخیر می شود، از شر هر گونه بوی ماهی خلاص می شود.

۲. یک پنجره باز کنید

فقط کمی هوای تازه می تواند تفاوت زیادی در کیفیت هوای خانه شما ایجاد کند. سعی کنید یک یا دو پنجره را برای چند ساعت در نزدیکی جایی که بو شدیدتر است باز بگذارید. این باعث می شود هوای تازه وارد شود و (امیدوارم) هوای بدبو را خارج کند.

برای تقویت قدرت هوای تازه، یک پنکه را جلوی پنجره قرار دهید و از آن برای دمیدن هوای بیرون استفاده کنید. اگر فن دارید، آن را از قبل از شروع سرخ کردن روشن کنید تا هوا را تهویه کند.زیرا فن با تهویه بوی ماهی را به بیرون می مکد.

۳. ادویه جات را بجوشانید

آیا می خواهید بوی ماندگار ماهی را با بوی بسیار دلپذیرتری جایگزین کنید؟ یک قابلمه بردارید و در کابینت ادویه خود را باز کنید. قابلمه را با آب پر کنید و چند چوب دارچین و یک یا دو قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده را داخل آن بریزید. سپس مخلوط پر از ادویه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید و اجازه دهید بوی تند آن هوای خانه شما را پر کند.

این ترفند نیز مانند جوشاندن سرکه روی اجاق گاز، بسیار خوب عمل می کند. با این تفاوت که جوشاندن سرکه بوی ماهی را خنثی می‌کند.اما با این روش نه تنها بوهای ماندگار را خنثی می‌شوند بلکه خانه بوی خوب هم می‌گیرد.

۴. از خوشبو کننده هوا استفاده کنید

اگر عجله دارید یا اغلب ماهی می‌پزید، به دنبال خوشبوکننده‌ای باشید که بو را خنثی می‌کند. اینها را می توان پس از اتمام پخت و پز اسپری کرد و برای از بین بردن و جایگزینی بوهای سرسخت عمل می کنند.

مطمئن شوید که به دنبال خوشبو کننده‌ای هستید که به طور خاص برچسب «از بین برنده بو» یا «بو زدا» داشته باشد، زیرا خوشبوکننده‌های هوا ممکن است بدون ازبین بردن بوی قبلی، فقط بوی جدیدی به خانه شما اضافه کند که ترکیب خوبی با بوی قبلی نیست.

اگر حیوانات خانگی در خانه دارید، دوباره بررسی کنید که خوشبو کننده هوای مورد استفاده شما مناسب حیوانات خانگی باشد. رایحه ها و عطرهای موجود در برخی از خوشبو کننده های هوا می تواند برای دوستان چهارپای ما مضر باشد.

منبع : ستاره |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین