سهام عدالت | سود سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان

استعلام سهام عدالت متوفیان از این طریق | واریز سود سهام عدالت متوفیان در این تاریخ

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برخی از وراث از وجود دارایی سهام عدالت متوفی خود اطلاع نداشتند که اکنون امکان استعلام آن فراهم شده است. بر همین اساس در سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir در قسمت امور سهام عدالت متوفیان یک امکان جدید ایجاد کردیم که افراد می‌توانند با استفاده از کد ملی و تاریخ تولد فرد متوفی استعلام دریافت کنند که فرد فوت شده آیا سهام عدالت داشته یا خیر؟

استعلام سهام عدالت متوفیان از این طریق | واریز سود سهام عدالت متوفیان در این تاریخ
| کد مطلب: ۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:سهام عدالت با هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران عرضه شد. سهام عدالت در مرحله اول به برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد.سهام عدالت در ابتدا ارزشی حدود 500 هزارتومان داشت که بعد ها به یک میلیون تومان افزایش یافت. به تازگی اخباری مبنی بر باز شدن سامانه ثبت نامی جاماندگان سهام عدالت منتشر شده است که تا کنون از طرف دولت تایید و اطلاع رسانی دقیق نشده است و جاماندگان سهام عدالت همچنان منتظر ثبت نام هستند.

در این قسمت علاوه بر اینکه مشخص می‌شود، متوفی سهام عدالت داشته یا خیر، نوع سهام عدالت شامل مستقیم و غیر مستقیم و پرتفوی سهام عدالت هم مشخص می‌شود.

از سال ۱۳۸۵ تا کنون بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت فوت شده‌اند که سهام عدالت آنان تا کنون بلاتکلیف بود. دولت سیزدهم نحوه تقسیم سود سهام این افراد بین ورثه آنها را از ماه گذشته آغاز کرده است.

جزئیات نهایی از سود سهام عدالت متوفیان 

اشخاص دارای سجام بورس بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با ورود کد ملی و تاریخ تولد افراد متوفی اقدام به استعلام وضعیت سهام عدالت آنان کنند.

در صورتی که متوفی، سهامدار عدالت بود، وراث مطابق با جدول زمان‌بندی و تاریخ مطرح شده در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان به یکی  از شعب سراسر کشور کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب سراسر کشور بانک‌های ملت، ملی، ‌پارسیان و تجارت مراجعه کنند تا کار ثبت پرونده و تقسیم دارایی متوفی بین وراث انجام شود.

سهام عدالتبه گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بعد از تایید پرونده، سهام متوفی حداکثر پس از دو روز کاری بین ورثه تقسیم خواهد شد.

در هیچ‌یک از مراحل این فرآیند نیازی به پرداخت وجه نیست و کاملا رایگان است.

از زمان راه‌اندازی درگاه میراث در اواسط آبان ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۵۰۰۰ نفر از ورثه در این درگاه تشکیل پرونده داده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین