وام قرض الحسنه | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

متقاضیان وام قرض الحسنه این فرصت طلایی را از دست ندهند | وام قرض الحسنه 400 میلیونی بدون کارمزد فقط تو 48 ساعت

در ادامه جزئیات جدیدترین وام قرض الحسنه را با ما دنبال کنید.

متقاضیان وام قرض الحسنه این فرصت طلایی را از دست ندهند | وام قرض الحسنه 400 میلیونی بدون کارمزد فقط تو 48 ساعت
| کد مطلب: ۵۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

حسین زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت از افزایش سقف وام قرض‌الحسنه این بانک به ۴۰۰ میلیون تومان ذرسال 1403 خبر داد.

محمدحسین حسین زاده با بیان اینکه سقف وام های پرداختی در بانک قرض الحسنه رسالت پیش از این ۳۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: خوشبختانه مشتریان این بانک می توانند براساس بخشنامه بانک محترم مرکزی تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان از این بانک وام قرض الحسنه دریافت نمایند.

مدیر عامل بانک رسالت با اشاره به بدون کارمزد بودن وام های بانک قرض الحسنه رسالت افزود: تمام سعی ما بر کاهش هزینه های قرض الحسنه بوده که خوشبختانه با عملیاتی کردن وام قرض الحسنه بدون کارمزد وام این مهم محقق شده است.

ثبت‌نام وام قرض الحسنه بانک رسالت

انواع وام بانک قرض الحسنه رسالت از جمله وام 400 میلیون تومانی  را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به رسالت بانک یا سایت بانک رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام وام بانک رسالت در سایت این بانک، از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مامور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن باید با مراجه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

حداقل مدت زمان سپرده گذاری جهت دریافت وام در بانک رسالت 3 ماه و حداکثر 6 ماه است.

امتیاز وام قابل واگذاری به غیر می باشد.

حداکثر زمان بازپرداخت

60 ماه

60 ماه برای وام به میزان 20% معدل حساب

48 ماه برای وام به میزان 40% معدل حساب

36 ماه برای وام به میزان 60% معدل حساب

24 ماه برای وام به میزان 80% معدل حساب

12 ماه برای وام به میزان 100% معدل حساب

هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده 2ماه به میزان بازپرداخت اقساط افزوده می‌شود.

راهنمای اعتبارسنجی بانک رسالت

برای این کار باید به سامانه‌ی اعتبارسنجی مرآت مراجعه کنید. ثبت‌نام در این سامانه به کد ملی، و شماره همراه احتیاج دارد. برای اعتبارسنجی، بانک اطلاعات حساب‌های بانکی، اطلاعات تسهیلات و اطلاعات مربوط به چک برگشتی را بررسی می‌کند. همچنین، اطلاعاتی مثل درآمد، سابقه‌ی چک برگشتی و سابقه‌ی بازپرداخت تعهدات بانکی در نتیجه‌ی اعتبارسنجی تاثیر دارند. وضعیت تاهل، نوع سازمان محل کار، تعهدات حمایتی خانواده، دین و سابقه‌ی بیماری در نتیجه‌ی اعتبارسنجی تاثیرگذار نیستند. 

در نهایت، نتیجه‌ی اعتبارسنجی شما در یکی از دسته‌های ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب قرار می‌گیرد. اگر نمره‌ی اعتباری ممتاز بگیرید، لازم نیست ضامن معرفی کنید و سفته‌ی الکترونیکی بدهید. 

کسانی که نمره‌ی اعتباری کاملا متناسب بگیرند، باید سفته‌ی الکترونیکی ارائه دهند. دارندگان نمره‌ی اعتباری متناسب هم به سفته‌ی الکترونیکی و معرفی یک ضامن واجد شرایط برای ضمانت احتیاج دارند. نکته‌ی آخر اینکه اگر ثبت درخواست وام شما در سامانه‌ی بانک رسالت با مشکل مواجه شود، رنگ درخواست در سامانه صورتی می‌شود. این رنگ نشان می‌دهد که درخواست تسهیلات شما رد شده است.

سطح اعتباری چیست؟

بعد از ثبت‌نام در سامانه‌ی مرآت، این سامانه اطلاعات شغلی، درآمدی و اقساط قبلی شما را بررسی می‌کند و شما را در ۴ سطح اعتباری قرار می‌دهد. این سطح‌ها، ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب هستند. سطح اعتباری ممتاز نشان‌دهنده‌ی این است که فرد تمام اقساطش را به‌موقع و بدون تاخیر پرداخت کرده است و خوش حساب است. همچنین، کسانی‌که شغل پایداری دارند، جزو سطح اعتباری ممتاز قرار می‌گیرند.  

نکته : وام گیرنده و ضامنین نباید دارای چک برگشتی یا تسهیلات سررسید گذشته در شبکه بانکی کشور باشند.

وام قرض الحسنهزاویه دوربین از اول تا آخر ضبط ثابت باشد. (هنگام ضبط ویدئو راه نروید و دوربین را در جای ثابت قرار دهید.)

۲. برای تعیین محل زندگی علاوه بر نوشتن آدرس خود، روی نقشه هم محل سکونت را باید مشخص کنید؛ پس کاملاًً دقیق آدرس و محل سکونت را روی نقشه انتخاب کنید. (توجه داشته باشید کارت بانکی شما به این آدرس ارسال می‌شود.)

۳. برای مشخص کردن کانون اجتماعی بانک رسالت، پیشنهاد می‌شود نزدیک‌ترین کانون اجتماعی به محل زندگی خود را انتخاب کنید.

۴. قبل از شروع مراحل افتتاح حساب این موارد را آماده کنید:

کارت ملی یا کد رهگیری صاحب حساب

سیم‌کارت فعال به‌نام صاحب حساب

کاغذ سفید بدون خط

خودکار آبی یا مشکی

خرید کن

۲. برآورد تسهیلات

پس از افتتاح حساب قرض‌الحسنه ی رسالت و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماهه، به پیشخوان مجازی بانک رسالت به آدرس pishkhan.rqbank.ir وارد شوید. در ادامه، گزینه‌ی برآورد وام را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات خود، برآورد تسهیلات به شما نشان داده خواهد شد. برآورد تسهیلات میزان امتیاز حساب و میزان اعتباری که می‌توانید دریافت کنید را مشخص می‌کند.

ضمناً یادآور می‌شویم برای افزایش امتیاز وام بانک رسالت، از دو راه می‌توان اقدام کرد:

افزایش مدت زمان خواب سپرده‌

انتقال امتیاز از حساب‌های دیگر

۳. اعتبارسنجی

مرحله‌ی سوم ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت، فرآیند اعتبارسنجی است که برای مشخص کردن سقف مبلغ وام قابل دریافت، مدت زمان بازپرداخت اقساط و نوع ضمانت انجام می‌شود. اعتبارسنجی بانک رسالت از طریق سامانه‌ی imerat.ir (آی مرآت) انجام می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت در سامانه‌ی مرآت:

مشخصات فردی

اطلاعات درآمدی

مشخصات حرفه‌ای و شغلی (بارگذاری سندهایی که میزان درآمد شما را نشان دهد)

اطلاعات مربوط به شغل دوم ( در صورتی که شغل دوم دارید)

به‌طور میانگین نتیجه‌ی اعتبارسنجی سامانه‌ی مرآت ۷ تا ۱۰روز پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی، از طریق پیامک، اطلاع داده می‌شود و این گواهی به مدت یک سال قابل استفاده است.

توان بازپرداخت قسط در هر ماه، ظرفیت بدهی و سقف تعهد، معیارهایی هستند که در اعتبارسنجی مورد توجه قرار می‌گیرند.

نتیجه‌ی رتبه‌بندی مرآت چه تاثیری بر شرایط ضمانت وام دارد؟

بعد از مشخص‌شدن رتبه‌بندی در سامانه‌ی مرآت، افراد متقاضی وام در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند. نتیجه‌ی اعتبار سنجی در ادامه‌ی مسیر دریافت وام و شرایط آن، بسیار مؤثر است. هر یک از این گروه‌های مختلف رتبه‌بندی و جزئیات آن‌ها از این قرار است:

رتبه‌ی ممتاز: متقاضی وام با رتبه‌ی ممتاز، نیاز به ارائه‌ی سفته‌ی الکترونیکی به‌عنوان ضمانت ندارد و پرونده به‌صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

رتبه‌ی کاملاً متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی کاملاً متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته‌ی الکترونیکی و یک نفر ضامن معتبر، برای امضا کردن پشت سفته دارد.

رتبه‌ی متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته الکترونیکی با امضای خود و یک سفته‌ی الکترونیکی دیگر با امضای ضامن معتبر دارد.

رتبه‌ی نامتناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی نامتناسب، امکان دریافت تسهیلات ندارد.

۴. دریافت سفته‌ی الکترونیکی

سفته‌ی الکترونیکی یک نسخه‌ی دیجیتال از همان سفته‌های قدیمی است که به صورت الکترونیک و آنلاین صادر می‌شود. به وسیله‌ی این نوع سفته، درست مثل نسخه‌های سنتی و قدیمی، صادرکننده متعهد می‌شود مبلغ مشخصی را در تاریخ تعیین‌شده به گیرنده‌ی سفته پرداخت کند. رایج‌ترین کاربردهای سفته‌ی الکترونیکی برای دریافت وام و تسهیلات، ضمانت حسن انجام کار و سایر ضمانت‌ها است.

سفته‌ی الکترونیکی مورد تأیید بانک رسالت، از طریق سامانه‌ی آیکاپ به نشانی icup.ir تهیه می‌شود. همچنین اقداماتی که ضامن برای سفته باید انجام دهد، از طریق همین سامانه انجام می‌شود (توجه داشته باشید ضامن باید افتتاح حساب و اعتبارسنجی مرآت را قبل از اقدام به دریافت سفته‌ی الکترونیکی انجام داده باشد). مدارک مورد نیاز برای خرید سفته‌ی الکترونیکی، مدارک هویتی فرد گیرنده (کدملی، شماره‌ی حساب، شماره‌ی موبایل و مبلغ سفته) است.

۵. نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد

مراحل ثبت‌نام همه‌ی وام‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت تا مرحله‌ی۴ (دریافت سفته‌ی الکترونیکی) یکسان است. بر حسب نوع وام شما، مرحله‌ی ۵ (نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد) متفاوت است. جزئیات مرحله‌ی نهایی درخواست وام و امضای قرارداد به شرح زیر است:

نهایی‌کردن درخواست وام و امضای قرارداد وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲ درصد بانک رسالت:

مرحله‌ی آخر ثبت‌نام وام‌ با کارمزد ۲درصد بانک رسالت امضای قرارداد از طریق همراه‌بانک انجام می‌شود. برای نهایی‌شدن این فرآیند با ثبت درخواست تسهیلات و وارد کردن اطلاعات مبلغ و مدت درخواست وام مطابق با برآورد تسهیلات، درخواست شما ثبت می‌شود.

بعد از ثبت درخواست، پرونده‌ی شما در مرحله‌ی بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی که درخواست تأیید شود، وارد مرحله‌ی امضای قرار می‌شوید. با امضای قرارداد به‌صورت آنلاین، فرآیند وام گرفتن به پایان می‌رسد و اعتبار شما، بعد از ۱ تا ۲ روز کاری واریز خواهد شد.

منبع : بانک اول |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۵

    • یک ایرانی ارسالی در

      جالب است وام های کم بهره فقط به پولدارا تعلق می گیرد این کشوریه که من در این انقلاب کردم تا مستضعفین عالم را پیروز کند!

    • حسن ارسالی در

      همش دروغه هیچ وامی نمیدن اگر است میگن بدون سپرده بدن.من همین الان لازم دارم.

    • ایرج یوسفی ارسالی در

      عالی

    • حسن آستین فشان ارسالی در

      والا ما یک وام بیست وهفت ملیونی از رسالت گرفتیم خدا پدر مادر نذول خور رو بیامرزه خدا نصیب گرگ بیابان نکنه

    • هادی ارسالی در

      سلام و عرض ادب به همه بانک ها همتون یک سر پا
      کلپاسه این فقط به درد لایه جرز دیوار میخورین

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین