قیمت گوشت | افزایش قیمت گوشت

منتظر کاهش بیشتر قیمت گوشت باشید | قیمت گوشت قرمز در بازار امروز کیلویی چند؟

قیمت گوشت گوسفندی در تاریخ3 خرداد 1403 اعلام شد.

 منتظر کاهش بیشتر قیمت گوشت باشید | قیمت گوشت قرمز در بازار امروز کیلویی چند؟
| کد مطلب: ۵۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام اعلام کرد: طبق آمار فعلی، تعداد دام‌های سنگین حدود ۹ میلیون راس و دام‌های سبک حدود ۷۱ میلیون راس می‌باشد.

دانستن قیمت دام زنده برای همه کسانی که در صنعت دامپروری و کشاورزی فعالیت دارند بسیار اهمیت دارد. اطلاع از قیمت روز دام زنده به کشاورزان، دامداران، معامله‌ گران و سایر افراد مرتبط کمک می‌کند تا تصمیم‌ های بهتری در مورد خرید، فروش و بازاریابی دام‌ های خود بگیرند. این اطلاعات به آنها کمک می‌ کند تا بازار را بهتر پیش‌ بینی کرده و بهره‌ وری کسب و کار خود را افزایش دهند.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: قیمت گوشت گرم وارداتی به صورت مستمر در استان های تهران، قم، البرز و آستان قدس رضوی و گوشت منجمد در تمامی استان ها عرضه می شود.

او با بیان اینکه عرضه روزانه گوشت گرم از ۳۰۰ تن فراتر رفته است، افزود: توزیع گوشت گرم وارداتی منجر به ایجاد تعادل و روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

پوریان در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران ادامه داد: عرضه دام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته که این امر منجر به کاهش قیمت گوشت در بازار شده است و از طرفی افزایش روند توزیع موجب شده که از مرحله کمبود یا شرایط سخت بخش تولید گوشت قرمز خارج شدیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به سبد متنوع پروتئین کشور افزود: با استمرار روند توزیع مناسب شاهد کاهش قیمت گوشت خواهیم بود.

او قیمت هر کیلو گوشت منجمد وارداتی را در محدوده ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم را کمتر از ۳۷۰ هزار تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام سبک را ۲۳۰ تا ۲۳۵ هزار تومان و گوساله ۱۹۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو لاشه ۴۶۵ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سبک ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۹ میلیون راس است که در دام سنگین امکان صادرات وجود ندارد، اما در دام سبک پتانسیل صادرات ۲ میلیون راس وجود دارد.

چندی پیش رئیس شورای تامین دام کشور در رابطه با خرید گوسفند با کارت ملی، گفت: رئیس شورای تامین دام کشور اظهار داشت که در حال حاضر حجم زیادی از گوسفند در بازار موجود است و لزومی به خرید گوسفند با استفاده از کارت ملی وجود ندارد. او بیان کرد که احتمالاً از کارت ملی برای دیگر اهداف و مقاصد استفاده می شود، نه لزوماً برای خرید گوسفند.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، در رابطه با این موضوع اظهار کرد: چنین خبری را هنوز ندیده‌ام و قصد چنین کاری معلوم نیست. متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات عجیبی دیده می‌شود، اما چنین جیزی وجود ندارد. در حال حاضر حجم زیادی از گوسفند در بازار وجود دارد و نیازی به خرید گوسفند با کارت ملی نیست. شاید از کارت ملی برای مقاصد دیگری استفاده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ازدیاد جمعیت دامی کشور تشریح کرد: به طور کلی در حال حاضر جمعیت دامی کشور یک میلیون راس است که عدد بالایی محسوب می‌شود. باید در سال جاری ۱۸ میلیون از این جمعیت کشتار شود. اگر میزان کشتار کم باشد، برای تولیدکننده داخلی مشکل ایجاد خواهد شد. دولت باید به این موضوع ورود کند و با خرید حمایتی و اعطای مجوز صادرات این دام‌ها این مشکل را برطرف کند.

منبع : گسترش نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۱

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام و احترام ارزان موقعی است که قیمت گوشت قرمز به‌ سه سال پیش برسد ويا افزایش مستعمری بازنشستگان وحقوق ها هم به درصد افزایش گوشت قرمز برسد.

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین