لاستیک دولتی | فروش اینترنتی لاستیک دولتی

توجه توجه؛ دور جدید ثبت نام لاستیک دولتی با off طلایی | آنلاین فقط با کد ملی 4 حلقه لاستیک بخرید و درب منزل تحویل بگیرید

در ادامه شرایط جدید از فروش لاستیک دولتی را بخوانید.

توجه توجه؛ دور جدید ثبت نام لاستیک دولتی با off طلایی | آنلاین فقط با کد ملی 4 حلقه لاستیک بخرید و درب منزل تحویل بگیرید
| کد مطلب: ۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، از تاریخ ۲۶ دی ماه، شرایط فروش لاستیک دولتی تغییر کرده است. پس از این تاریخ، ثبت اسناد فروش تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.همچنین، طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، در طول سال فقط امکان خرید چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور وجود دارد.

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

«عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

– برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شود.

– با توجه به اینکه به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند و مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند، لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره «ت» بند «ب»، بخش «ج» صورت‌جلسه) اعمال گردد.»

لاستیک رایگان

شرایط و سایت ثبت نام لاستیک دولتی رایگان و لاستیک دولتی نیم بها به هر کد ملی در اردیبهشت 1403 اعلام شد.

فروش و عرضه لاستیک دولتی تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود دارد.

ثبت نام در سایت‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌شود (بهترین زمان ابتدای روز است).

پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود.

همچنین برای تهیه لاستیک دولتی می‌توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.

مدارک لازم خرید لاستیک دولتی

کارت ملی صاحب خودرو

کارت ماشین

برگ سبز خودرو

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

«عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

– برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شود.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند و مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند، لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره «ت» بند «ب»، بخش «ج» صورت‌جلسه) اعمال گردد.»

شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک رایگان خبر داد. او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.

او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.

با توجه اینکه بیشتر تراکنش‌ها از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود و مردم دیگر کمتر پول نقد همراه دارند یکی از مشکلات عمده‌ای که رانندگان تاکسی و مسافران با آن مواجه هستند، پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها است. براین اساس با تدبیری که شهرداری تهران اندیشید از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد پرداخت الکترونیکی امانپذیر شده است.

او به رانندگان تاکسی درباره بازگشت کرایه مسافران در قالب پرداخت الکترونیکی به حساب آنها اطمینان خاطر داد.

شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.اگر چه لاستیک دولتی به کد ملی تعلق می‌گیرد اما برای خرید لاستیک دولتی باید حتما صاحب خودرو باشید و کارت ماشین و کارت سبز خودرو را تحویل دهید.

بنابراین شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.هر فرد در سال امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد.

از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد و فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد. البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی به خرید بیش از ۴ حلقه لاستیک برای خودرویش نیاز پیدا کند.

قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجهی همراه شده و در برهه‌ای کمبود لاستیک باعث شد صاحبان خودرو برای خرید لاستیک با مشکل مواجه شوند. از این رو تقاضا برای خرید لاستیک دولتی که با قیمت مقرون به صرفه‌تری توزیع می‌شود بیشتر شده است.

خرید لاستیک دولتی به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. در آذرماه امسال خبرهایی در خصوص توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد که رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: چند روزی میزان خرید به اندازه‌ای بود که ظرفیت پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی بسته شد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود تمامی فعالان صنف عمده و خرده فروشی لاستیک می ‌ایست کد نقش بگیرند. بر همین اساس در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت شود. کد نقش کد شناسایی است که به تمام واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجارت فعالیت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

با وجود آنکه برخی برای اطمینان بیشتر سعی می‌کنند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند اما سختی‌های مراجعه حضوری باعث شده که بخش دیگری از افراد به خرید اینترنتی تمایل بیشتری نشان دهند.

روش ثبت‌نام اینترنت لاستیک دولتی سریع‌تر بوده و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام کنید. ثبت‌نام لاستیک دولتی کویر، بارز و… از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود و اطلاعات بیشتر می‌توانید به ‌وب‌سایت‌های هر کدام از تولیدکنندگان تایر مراجعه کنید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص طرح تشویقی پرداخت الکترونیک گفت: طرح مذکور که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیکی و تشویق شهروندان به استفاده از دروازه پرداخت الکترونیکی به مرحله اجرا درآمده است، تاکسیرانانی که بیشترین تراکنش پرداخت در قالب لاگ هوشمند را ثبت کنند، شناسایی و به نفرات برتر لاستیک هدیه داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه گفت: پس از پایان هر دوره لیست برندگان در کمیته فنی مشخص و اسامی اعلام خواهد شد.

مالکی در پایان گفت: هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی از جمله مهم‌ترین رویکردهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس طرحی با نام «لاگ هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال در جهت افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت آغاز شده است.

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است.

قیمت لاستیک دولتی ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (برای مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، یک جفت لاستیک دولتی را می‌توانید با قیمت ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان تهیه کنید).

علاوه بر قیمت لاستیک، ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک دولتی، روغن و فیلتر کشور با اشاره به وجود صف‌های طولانی در خصوص تایر دولتی، گفت: کمبودی در عرضه وجود ندارد به دلیل افزایش تقاضا در بعد از تعطیلات نوروزی، توزیع تایرهای دولتی سریع‌تر انجام می‌شود.

محمدرضا آل سارا  اظهار داشت: با توجه به توان تولیدی و نیاز کشور، به نظر نمی‌رسد کمبودی در بازار لاستیک داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید متقاضی برای خرید تایر دولتی وجود نداشت و اکنون بعد از تعطیلات، مردم متقاضی خرید تایر هستند که توزیع در کشور شروع شده است، در صورتی که قطعی سامانه‌ها رفع شود توزیع سریع‌تر انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور با بیان اینکه ۲ هزار واحد توزیع‌کننده تایر در کشور داریم، گفت: بدون ثبت در سامانه‌های اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه تجارت، تایر دولتی غیرقابل فروش است.

وی ابراز داشت: بعد از ثبت اطلاعات توسط خریداران و فروشندگان، نظارت کافی در خصوص عرضه تایر دولتی در سامانه تجارت صورت می‌گیرد.

آل سارا، با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خصوص تایرهای دولتی اعلام نشده است گفت: عرضه تایرها طبق قیمت مصوب دولتی است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور ابراز امیدواری کرد: توزیع درصدی از تولید کارخانه‌های تایر نیز شروع شده است که این امر به صف‌ها خاتمه می‌دهد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه قیمت لاستیک دولتی افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: کمبود تایر در بازار به خاطر تعطیلات ایام نوروز و سودجویی برخی از واردکنندگان در تامین تایرهای رینگ‌های بالاست.

مصطفی تنها روز شنبه  اظهار داشت: به طور معمول در ایام نوروز به دلیل تعطیلات و تراکم سفرها توازن در بازار به هم می‌خورد و اصناف تعطیل می‌کنند، اما از امروز به صورت رسمی بازار فعالیت خود را شروع کرده است؛ از این رو نمایندگی‌ها اقدام به عرضه لاستیک می‌کنند.

وی افزود: سامانه‌های مشخصی از سوی وزارت صمت برای ثبت‌نام عرضه تایر اختصاص یافته است، ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز، درصدی از تولید خود را به عرضه لاستیک اختصاص داده‌اند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه علت وجود صف‌های لاستیک به دلیل مشکل در زیرساخت‌های اینترنت و تایید دستگاه‌های مربوطه است، گفت: ثبت درخواست تایر باید در سامانه‌های اعلامی وزارت صمت و با بارگذاری مدارک هویتی افراد صورت بگیرد که این امر به خاطر کُندی اینترنت مشکلاتی را به وجود آورده است.

تنها با اشاره به سوءاستفاده واردکنندگان تایر عنوان کرد: دولت سیزدهم در سال گذشته تعرفه واردات تایر را کاهش داده و با تسهیل در واردات، ممنوعیت ورود تایرها با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ را برداشت تا نیاز بازار تامین شود.

وی تاکید کرد: همچنین به واردکنندگان ارز اختصاص داده شد، این در حالی است که واردکنندگان به‌جای اینکه درصدی از واردات خود را به تایرهایی با رینگ ۱۳ و ۱۴ اختصاص دهند، اکنون اقدام به واردات رینگ‌های ۱۵ به بالا برای سود بیشتر کرده‌اند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر خاطرنشان کرد: واردات تایرهایی با رینگ‌های بالا و سود بیشتر در شرایطی که کشورمان با افزایش تقاضای تایر دارد، منصفانه نیست.

تنها با بیان اینکه تولید داخل تایر در رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کافی نیست، گفت: اکنون فشار بر روی تولیدکنندگان است، هرچند تولید به صورت روال عادی ادامه دارد، اما شاهد کمبود در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست تولیدکنندگان تایر کشور، مساله حذف قیمت دستوری است تا همه این تعرفه‌ها برداشته شود و به تولیدکننده داخلی اجازه داده شود تا با نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری، رقابت‌های آزادانه با سایر تایرها داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک دولتی خبر داد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص عرضه لاستیک رایگان گفت: به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.

او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد. ­

با توجه اینکه بیشتر تراکنش‌ها از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود و مردم دیگر کمتر پول نقد همراه دارند یکی از مشکلات عمده‌ای که رانندگان تاکسی و مسافران با آن مواجه هستند، پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها است. براین اساس با تدبیری که شهرداری تهران اندیشید از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد پرداخت الکترونیکی امانپذیر شده است.

شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.اگر چه لاستیک دولتی به کد ملی تعلق می‌گیرد اما برای خرید لاستیک دولتی باید حتما صاحب خودرو باشید و کارت ماشین و کارت سبز خودرو را تحویل دهید.

بنابراین شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.هر فرد در سال امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد.

از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد و فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد. البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی به خرید بیش از ۴ حلقه لاستیک برای خودرویش نیاز پیدا کند.

خرید لاستیک دولتی به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. در آذرماه امسال خبرهایی در خصوص توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد که رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: چند روزی میزان خرید به اندازه‌ای بود که ظرفیت پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی بسته شد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود تمامی فعالان صنف عمده و خرده فروشی لاستیک می ‌ایست کد نقش بگیرند. بر همین اساس در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت شود. کد نقش کد شناسایی است که به تمام واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجارت فعالیت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

با وجود آنکه برخی برای اطمینان بیشتر سعی می‌کنند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند اما سختی‌های مراجعه حضوری باعث شده که بخش دیگری از افراد به خرید اینترنتی تمایل بیشتری نشان دهند.

روش ثبت‌نام اینترنت لاستیک دولتی سریع‌تر بوده و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام کنید. ثبت‌نام لاستیک دولتی کویر، بارز و… از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود و اطلاعات بیشتر می‌توانید به ‌وب‌سایت‌های هر کدام از تولیدکنندگان تایر مراجعه کنید.

توزیع لاستیک دولتی دولتی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص طرح تشویقی پرداخت الکترونیک گفت: طرح مذکور که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیکی و تشویق شهروندان به استفاده از دروازه پرداخت الکترونیکی به مرحله اجرا درآمده است، تاکسیرانانی که بیشترین تراکنش پرداخت در قالب لاگ هوشمند را ثبت کنند، شناسایی و به نفرات برتر لاستیک هدیه داده خواهد شد.

مالکی در پایان گفت: هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی از جمله مهم‌ترین رویکردهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس طرحی با نام «لاگ هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال در جهت افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت آغاز شده است.

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها موضوع الزام ثبت اطلاعات خودرو در سند خرده فروشی تایر سواری را ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری علاوه بر اخذ اطلاعات کد ملی و شماره تلفن خریدار، فروشنده ملزم به ثبت شماره برگ سبز خودرو و شماره شاسی نیز است.

در این بخشنامه آمده است:

عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار لاستیک دولتی خودرو سبک و سنگین به استحضار می‌رساند، به اطلاع می‌رساند با توجه به هماهنگی صورت گرفته با فراجا جهت استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری علاوه بر اخذ اطلاعات کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار فروشنده ملزم به ثبت شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی نیز است. لذا تا زمان فرارسیدن تاریخ مذکور امکان ثبت اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور در سامانه فراهم بوده و پس از آن ثبت با مقادیر قبلی میسر نیست.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک رایگان خبر داد. او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به 400 راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد. ­ با توجه اینکه بیشتر تراکنش‌ها از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود و مردم دیگر کمتر پول نقد همراه دارند یکی از مشکلات عمده‌ای که رانندگان تاکسی و مسافران با آن مواجه هستند، پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها است. براین اساس با تدبیری که شهرداری تهران اندیشید از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد پرداخت الکترونیکی امانپذیر شده است.او به رانندگان تاکسی درباره بازگشت کرایه مسافران در قالب پرداخت الکترونیکی به حساب آنها اطمینان خاطر داد

دولت با فروش لاستیک دولتی به صاحبان خودرو این امکان را فراهم کرده که متقاضیان با قیمت مناسب‌تری لاستیک خریداری کرده و لاستیک‌های فرسوده خود را تعویض کنند.

لاستیک دولتی معمولاً ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از لاستیک آزاد توزیع می‌شود و هر فرد در سال ۴ حلقه لاستیک می‌تواند خریداری کند.

قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجهی همراه شده و در برهه‌ای کمبود لاستیک باعث شد صاحبان خودرو برای خرید لاستیک با مشکل مواجه شوند.

از این رو تقاضا برای خرید لاستیک دولتی که با قیمت مقرون به صرفه‌تری توزیع می‌شود بیشتر شده است.

هر فرد در سال امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد. از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد و فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد.

البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی به خرید بیش از ۴ حلقه لاستیک برای خودرویش نیاز پیدا کند.

روش خرید لاستیک دولتی

دولت با فروش لاستیک دولتی به صاحبان خودرو این امکان را فراهم کرده که متقاضیان با قیمت مناسب‌تری لاستیک خریداری کنند.

مراحل ثبت نام لاستیک دولتی به روش زیر است:

1-وارد سایت https://kala.ntsw.ir/Account/Login بشوید و موافقت خود با شرایط دریافت فیش رزرو از این سامانه را اعلام کنید

۲- در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره‌تلفن را وارد کنید.

۳- کد اعتبارسنجی که به شماره موبایل شما ارسال شده است را وارد کنید.

۴- اطلاعات مربوط به خودرو مانند شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

۵- سایز، اندازه فاق و پهنای لاستیک موردنظر خود را انتخاب کنید.

۶- استان و شهر و تعداد حلقه لاستیک موردنظرتان را وارد کنید.

۷- حواله برای شما ارسال خواهد شد. با حواله چاپ‌ شده، کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز برای دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه تخصیص لاستیک دولتی

لاستیک دولتی از سری لاستیک‌های تنظیم بازاری است که نسبت به سایر لاستیک های موجود در بازار ارزان‌تر است.اما ۸۰% دارندگان خودرو از سامانه جدید ثبت نام خرید خودرو اطلاعی ندارند.

 لاستیک دولتی از سری لاستیک های تنظیم بازاری است که نسبت به سایر لاستیک های موجود در بازار ارزان تر است.

اما نکته قابل توجه چالشی است که برای قطع به یقین ۸۰% رانندگان خودرو بوجود آورده، عدم اطلاع از سامانه جدید از جانب مردم موجب گمراهی و عدم دسترسی به این سامانه شود.

این سامانه به منظور صدور حواله تایر برای خودروهای سواری می‌باشد.

۱. در ابتدا با ورود به سایت سامانه تخصیص تایر و روغن موتور اطلاعیه سامانه مبنی بر فروش مقدار لاستیک و روغن موتور موجود در ساعت مشخص سامانه را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر گزینه بستن وارد مرحله بعد می شوید.

۲. در مرحله دوم پس از مطالعه اطلاعیه های منتشر شده در این صفحه با کلیک بر گزینه ثبت نام / ورود وارد مرحله بعد خواهید شد.

۳ در مرحله بعد متقاضی می‌بایست با درج کد ملی و شماره تلفن همراهی که به نام فرد متقاضیست و همچنین کد امنیتی مشخص شده در سامانه ثبت نام کند.

۴. پس از تایید اطلاعات وارد شده متقاضی توسط سامانه، کد اعتبار سنجی ارسال شده از طریق پیامک را در کادر مشخص شده وارد کرده و بر روی تایید کد کلیک نمایید.

۵. در مرحله بعد با موفقیت وارد قسمت حساب کاربری شدید. حال می‌بایست با درج اطلاعات لازم نظیر شماره شاسی و شماره موتور اقدام به تکمیل اطلاعات خودرو خود در حساب کاربری کنید. (توجه داشته باشید که این اطلاعات باید مطابق اطلاعات ثبت شده در بیمه نامه شخص ثالث باشد.

۶. در نهایت با گذراندن مراحل فوق به انتخاب کالای مورد نظر می‌رسید . با کلیک بر روی عکس تایر وارد بخش خرید لاستیک دولتی می شوید که با درج اطلاعات لازم مربوط به لاستیک خودرو مورد نظر می‌توانید موفق به خرید لاستیک دولتی شوید.

۷. در مرحله بعد (صفحه "صدور حواله") اطلاعات تایر مورد نظر را از جمله سایز رینگ، فاق و پهنا مشخص کرده و سپس با انتخاب استان و شهر مورد نظر و تعداد تایر خود با توجه به سهمیه مجاز بر روی دکمه "جستجو" کلیک نمایید تا لیست تایرهای موجود به تفکیک نمایندگی‌های فروش مجاز آن به شما نمایش داده شود.

۸. بعد از جستجوی تایر مورد نظر، مطابق تصویر زیر از لیست نتایج جستجو تایر مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه "بله" کلیک کنید تا حواله شما صادر شود.

پس از صدور حواله میتوانید نسبت به چاپ آن اقدام نمایید.

منبع : گسترش نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین