سهام عدالت | سود سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان

عیدانه دولت برای سهام عدالتی ها | واریز سود سهام عدالت مرحله دوم با مبلغ شگفت انگیز در این روز

جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت مرحله دوم را در ادامه بخوانید.

عیدانه دولت برای سهام عدالتی ها | واریز سود سهام عدالت مرحله دوم  با مبلغ شگفت انگیز در این روز
| کد مطلب: ۳۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

وزیر اقتصاد از کاهش ٣٠ درصدی رقم سود سهام عدالت نسبت به پاییز امسال برای سهامداران خبر داد.

 احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مبنی بر رقم سود سهام عدالت که قرار این است ٢۵ اسفند ماه واریز شود، اظهار داشت: رقم سود سهام عدالت که ٢۵ اسفند ماه پرداخت می‌شود ٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از حل مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها با تصویب دولت خبر داد.

وی ادامه داد: رقم دقیق سود سهام عدالت را رییس سازمان بورس اعلام ‌می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود. 

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه سود سهام عدالت متوفیان هم در این تاریخ پرداخت می‌شود، گفت: تمام دارندگان سهام عدالت مشمول دریافت سود در همین تاریخ خواهد شد.

برای اینکه بدانیم سهام عدالت داریم و سود آن در پایان ماه برایمان واریز می‌شود یا خیر، از روش‌های زیر برای استعلام استفاده کنید.

بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند مشمول سهام عدالت هستند یا خیر به همین دلیل برای استعلام سهام عدالت می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کتید.

از سال ۱۳۸۵ واگذاری سهام عدالت آغاز شد، در این سهام مالکیت سهام تعدادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی در اختیار افراد قرار گرفت اما امکان استفاده از این سهام وجود نداشت تا اینکه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ فرایند آزادسازی این سهام شروع شد. با این مقاله همراه باشید تا بفهمید چگونه بفهمیم سهام عدالت داریم یا نه ؟

بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند مشمول سهام عدالت هستند یا خیر. به همین منظور سامانه‌ samanese.ir برای استعلام سهام عدالت طراحی شده است که سهام‌داران از طریق این سامانه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آیا مشمول سهام عدالت شده‌‌اند یا خیر، و در صورتی‌که مشمول این سهام هستند، برگه سهام خود را مشاهده کرده و سهام را به مالکیت خود درآورند. این برگه سهام همچنین شامل اطلاعاتی همچون ارزش اسمی سهام و لیست سودهای واریزی توسط دولت نیز می‌باشد.

مراحل استعلام سهام عدالت :

۱- در اولین مرحله وارد سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir شوید.

۲- در این مرحله عبارت ورود به سامانه را انتخاب کنید .

۳- سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم را تیک‌دار کنید و روی ادامه کلیک کنید.

۴- کد ملی خود و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید .

۵- در صورتی که مشمول این سهام نباشید، صفحه زیر نمایش داده می‌شود و در غیر اینصورت به مرحله بعد منتقل می‌شوید.

۶- در این مرحله اطلاعات هویتی خود ( نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، سال تولد و شماره شناسنامه ) را از بین گزینه‌های نمایش داده شده انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.

۷- اینجا در صورت صحیح بودن اطلاعات هویتی سهامدار، روی تایید و ورود کلیک کنید.

۸- گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را برای مشاهده برگه سهام عدالت انتخاب کنید.

۹- در مرحله آخر و در برگه سهام ؛ ارزش اسمی سهام، وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز را مشاهده می‌کنید.

پس از استعلام سهام عدالت و مطمئن شدن از دارایی سهام عدالت، لازم است این سهام را آزادسازی کنید تا بتوانید به صورت مستقیم روی آن کنترل داشته باشید. بدین منظور می‌توانید به آموزش آزاد سازی سهام عدالت مراجعه و مراحل آزادسازی را طی نمایید. پس از آزادسازی سهام خود می‌توانید از سامانه سهام عدالت سعدی جهت فروش یا استعلام قیمت لحظه‌ای سهام خود مطلع شوید.

سامانه میراث سهام عدالت بازگشایی شد

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه میراث برای ثبت نام وراث متوفیان سهام عدالتی که بعد از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ فوت کرده اند، هنوز بازگشایی نشده است.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ ۳۱/۰۴/۱۳۹۹ می شود، بنابراین این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیرحضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تنها برای متوفیان با تاریخ فوت قبل از ۳۱/۰۴/۱۳۹۹ که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب  وجود دارد.

هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

همچنین تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد

سهام عدالت

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در کنار استفاده از ظرفیت‌های نظارت مردمی و سوت زنی در مورد تخلفات و فساد، اقدام مهمتر و ریشه ای برای برخورد با مفاسد این بود که یک بخشی از فرایندهای فعالیت اقتصادی مثلا یک بخشی از فرآیند تسهیلات بانکی یا فرآیند های گمرکی و مالیات ستانی زمینه و بستر مساعد برای رشوه و امضاهای طلایی و رانت هایی مانند این بودند، تلاشی که امروز در ذیل سامانه مدیریت ریسک فساد رونمایی شد این است که فرآیندهایی که علت فساد هستند در دستگاه اقتصادی کشور شناسایی، دلایل این که چگونه باعث فساد می شود احصا و روش هایی که باعث می شود زمینه و بستر خشکانده شود در مقابل فساد به کار گرفته شود. 

خاندوزی افزود: سود سهام عدالت ۳۰ درصد نسبت به مبلغی که در پاییز واریز شد کمتر است. رقم دقیق را رئیس سازمان بورس اعلام خواهند کرد. امیدواریم تا ۲۵ اسفند سازمان بورس سود را به حساب تمام دارندگان سهام عدالت واریز کند. 

واریز سود سهام عدالت مرحله دوم

وی در مورد واگذاری سهام خودروسازان نیز گفت: دولت به طور مستقیم در یک شرکت ۶ درصد و در شرکت دیگر ۱۷ درصد سهام خودروسازی دارد، بقیه سهام ها به شکل تودلی وجود دارد. آنچه اولویت ما است این است که در حوزه مدیریت تمام بخش های صنعتی از جمله صنعت خودرو از ظرفیت‌های بخش غیردولتی که مدیریت چابک تر و بهره ور است استفاده کنیم. 

وزیر اقتصاد گفت: بعد از این که موانع سهام مرتفع شد در مورد واگذاری سهام هم اقدام خواهد شد. چون در وثیقه برخی بانک ها بوده باید از ذیل وزارت صنعت آن را خارج کنند یا وثیقه جدیدی به بانک ها بدهند که سهام خودروسازان آزاد شود. اولویت ما ابتدا تغییر مدیریت و سپس مالکیت است.

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت‌وگویی درباره جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان 1402 سخن گفت. به گفته باغستانی، احتمال تمدید زمان بیشتر از ۱۰ اسفند برای وراث برای طی کردن فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان و دریافت سود قبل از پایان سال وجود ندارد.

با توجه به اینکه فرآیند ثبت و تقسیم ارث وراث زمان بر است، متاسفانه امکان تمدید زمان فوق وجود ندارد.

باغستانی در رابطه با واریز سود سهام عدالت متوفیان به وراث هم گفت: اگر وراث سجامی بوده و شماره شبای معتبر بانکی داشته باشند، سود آن‌ها همزمان با مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ١٤٠١ به حساب این افراد واریز می‌شود.

باغستانی در مورد سود افرادی که تا ۱۰ اسفندماه نتوانند فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان را طی کنند، نیز  گفت: سهامداران نباید نگران باشند، زیرا سود آن‌ها در مراحل بعدی پرداخت سود سهام عدالت به حسابشان واریز خواهد شد.

منبع : اقتصاد 100 |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین