کالابرگ الکترونیک | شرایط دریافت کالابرگ الکترونیک

ثبت نام کالابرگ الکترونیک فجرانه با این کد دستوری | عیدی نیمه شعبان دولت به حساب همه اقشار در این تاریخ

در ادامه جزئیات نهایی از دریافت کالابرگ الکترونیک و مبلغ آن را بخوانید.

ثبت نام کالابرگ الکترونیک فجرانه با این کد دستوری | عیدی نیمه شعبان دولت به حساب همه اقشار در این تاریخ
| کد مطلب: ۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تالش، گفت: سبدی که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

یاسر کابینی اظهار داشت: دریافت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیک فجرانه که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد.

 وی اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا ۷ درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

کابینی تصریح کرد: دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد و کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تالش تاکید کرد: سبدی که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

کابینی گفت: برای سهولت خانوارها اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، افراد بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده و فروشگاه متصل به طرح را پیدا و از آن فروشگاه‌ها به صورت اعتباری خرید کنند.

وی افزود: هر خانوار می‌تواند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار خود را استعلام بگیرد، همچنین مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگوی سوالات و اعتراضات مردم در این راستا است.

شرایط دریافت کالابرگ الکترونیک فجرانه

کابینی تاکید کرد: دریافت نقدی یارانه هیچ ربطی به استفاده از طرح فجرانه ندارد و یارانه افراد استفاده‌کننده از این طرح قطع نمی‌شود و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هیچ پیش‌شرطی ندارد و اگر فروشگاهی برای استفاده از اعتبار تشویقی کالابرگ الکترونیک پیش‌شرطی می‌گذارد، تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عاملیت فروش اختیاری بوده و عاملان فروش جهت ثبت نام می‌توانند از طریق نصب نرم افزار شما بر گوشی خود و یا با شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* اقدام و برای فعال سازی از طریق دستگاه‌های پشتیبان پوز کارت خوان خود مراحل لازم را انجام دهند، گفت: فروشگاه‌هایی که خارج از این طرح فجرانه یا کالاهایی غیر مشمول سبد حمایتی را عرضه کنند مرتکب تخلف شده و سرویس پشتیبان آن‌ها قطع خواهد شد.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح فجرانه از ۱۷ بهمن‌ماه امسال، از استقبال ۳۵ میلیونی از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تا به امروز خبر داد.

سیدرضا یحیوی؛ مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «فجرانه» اظهار کرد: استقبال از این طرح در ۱۱ روز گذشته بسیار بالا بوده است.

وی با اشاره به افزایش سرعت سایت «حمایت» افزود: با افزایش پهنای باند، سرعت این سایت از روز گذشته بالا رفته و کاربران می‌توانند بدون محدودیت برای اطلاع از وضعیت دهک‌بندی خود مراجعه کنند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نسخه جدید برنامه و اپلیکیشن «شما» با تکنولوژی جدید یکم تا دوم اسفند بالا می‌آید، گفت: بر اساس آمار ۱۸ تا ۳۵ هزار نفر در ثانیه وارد این برنامه شما می‌شوند.

یحیوی درباره ایجاد صف در مقابل برخی از مغازه‌ها در طرح کالابرگ فجرانه تصریح کرد: طرح فجرانه با سرعت در حال اجراست و مردم تصور می‌کردند تا سی‌ام هر ماه باید اعتبار خود را در قالب این طرح مصرف کنند اما اینگونه نیست و خانواده‌ها می توانند از هجدهم هر ماه تا هجدهم ماه بعد از اعتبارات طرح فجرانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر در یک ماه اعتبار ظرف یک ماه مصرف نشود اعتبار ماه اشاره در قالب طرح فجرانه از بین‌می رود و لذا باید ظرف یک ماه این اعتبار مصرف شود.

مبلغ کالابرگ الکترونیک فجرانه

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هجدهم هر ماه کالا برگ شارژ می‌شود؛ این طرح ویژه دهک یک تا ۷ با عنوان فجرانه است؛ طرح فجرانه به مناسبت دهه فجر از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد. یارانه افراد مشمول در طرح فجرانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

یحیوی اضافه کرد: جدول غذایی خانوارها بر اساس جدول انستیتو پاستور ایران تعیین شده است و ۱۱ قلم در طرح کالابرگ مشخص شده است. قیمت اقلام در طرح فجرانه بر اساس سال ۱۴۰۱ محاسبه شده است.

وی درباره یکی از مزایای این طرح، افزود: یکی از مزیت‌های این طرح آن است که در طرح کالا برگ باید از کل اعتبار استفاده می‌شد اما در طرح فجرانه مردم می‌توانند با پرداخت سبد مبنا از اعتبار مضاعف استفاده کنند. دولت به مناسبت دهه فجر این طرح را ۳ ماهه دیده و به شرط تامین اعتبار طرح ادامه پیدا می‌کند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استقبال از این طرح در ۱۱ روز گذشته ۳۵ میلیون نفر از ۶۰ میلیون مشمول بوده و مشارکت خوب است و سر جمع ۲۹ هزار میلیارد تومان به سفره مردم و تولید داخل کمک شده است.

یحیوی در پایان گفت: اگر اعتراضی نسبت به کالابرگ وجود داشته باشند مردم می توانند با تلفن ۶۳۶۹ اعتراض خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای و دو فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و اسنپ‌فود در این طرح مشارکت دارند، تصریح کرد: دهک یک تا ۷ جمعیت ۶۰ میلیونی شامل این طرح هستند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: نسخه جدید برنامه کاربردی شما تا دوم اسفند ماه بالا می‌آید و میزان اعتبار در این سامانه مشخص است. در این اپلیکیشن مردم می‌توانند نزدیکترین فروشگاه به محل زندگی خود را با روشن کردن مپ موبایل متوجه شوند. اگر تا صد درصد مردم از این طرح استقبال کند اعتبار کامل دیده شده و مشکلی نیست.

وی افزود: این طرح بخشی از شبکه ملی اعتباری در کشور است که به صورت نقطه زنی و حتی صدک خاصی در حال خدمت‌رسانی است. این طرح یکی از بزرگترین اهداف دولت کمک به اقشار ضعیف و پایین حامعه است که بیش از ۶۰ درصد از دهک های یک تا ۳ مشارکت کردند تا از سفره غذایی جامعه حمایت لازم شود.

یحیوی درباره احتمال افزایش مشارکت در این طرح توضیح داد: دهک‌های یک تا ۳ بیشترین مشارکت را داشتند و احتمال استقبال خانوارهای محروم بیشتر است. در کالابرگ قدیمی ماهیانه بین ۱۵ تا ۱۸ درصد مشارکت داشتند که اکنون که ۱۱ درصد از اجرای طرح گذشته بیش از ۵۵ درصد مشارکت با بیش از ۳۵ میلیون جمعیت داشته‌ایم.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال قطع یارانه به علت استفاده مردم از طرح کالابرگ و طرح فجرانه، افزود: دریافت نقدی یارانه هیچ ربطی به استفاده از طرح فجرانه ندارد و یارانه افراد استفاده‌کننده از این طرح قطع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بازخوردهای این طرح را روزانه از سامانه دریافت می‌کنیم و به صورت لحظه‌ای میزان خرید هر کالا و سرپرست خانوار و فروشگاه را رصد می‌کنیم، گفت: در این میان، برخی فروشگاه‌ها تخلف کرده‌اند که با آنها برخورد کرده‌ایم.‌

منبع : اقتصاد آنلاین |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین