یارانه جدید | واریز یارانه جدید

واریز یارانه جدید دولت برای این دهک ها | یارانه جدید 600 هزارتومانی شامل کدام دهک ها می شود؟

دولت برای حمایت از کودکان یارانه جدید در نظر گرفته است که از این ماه بصورت ماهیانه برای سرپرستان خانوار واریز می شود.

واریز یارانه جدید دولت برای این دهک ها | یارانه جدید 600 هزارتومانی شامل کدام دهک ها می شود؟
| کد مطلب: ۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه‌ پرداخت یارانه جدید توسط دولت سیزدهم برداشته شد و به زودی شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود.عضو کمیسیون برنامه و بودجه از فراهم شدن زیر ساخت مورد نیاز پیاده سازی کالابرگ الکترونیک برای ۱۱ قلم کالا خبر داد.معاون امور رفاهی وزیر تعاون جزئیات حمایت بیشتر دولت از کودکان شیرخوار و مادران باردار را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت طرح یسنا و حمایت از مادران باردار و کودکان شیرخوار افزود: تعداد ۱۴۵ هزار از کودکانی که از سوی وزارت بهداشت و درمان به عنوان کودکان کم رشد معرفی شده بودند، از این تعداد ۱۲۵ هزار در دهک درآمدی یک تا هفت قرار داشتند که مشمول دریافت یارانه مازاد شدند که برای کودکان دهک یک تا پنج به ازای هر کودک ماهانه یک میلیون تومان یارانه اضافه به سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد و برای کودکان دو دهک ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه مازاد اختصاص می‌یابد که این رقم علاوه بر یارانه معیشتی ماهانه است که باید صرف خرید اقلام غذایی شود تا نمودار رشد کودک به وضعیت نرمال و طبیعی برگردد.

عسگریان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار کودک از خانوارهای دهک یک تا هفت قرار دارند که نمودار رشد این کودکان کمتر از حد طبیعی است و یارانه اضافه به آنها داده می‌شود تا صرف خرید اقلام اساسی برای رشد کودک شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون همچنین در مورد مادران باردار و دارای کودک شیرخوار گفت: ۲۷ هزار مادر باردار و دارای کودک شیرخوار تا دو سال معرفی شده‌اند که از این تعدا ۲۲ هزار مادر مشمول یارانه مازاد قرار گرفته و علاوه بر یارانه معمولی معیشتی، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به مادران دهک یک کم‌درآمدی جامعه پرداخت می‌شود تا مواد موردنیاز مادر در ایام شیردهی تا دو سال در اختیار آنها قرار گیرد و به این ترتیب از سوءتغذیه مادر شیرده و کودک شیرخوار جلوگیری شود.

وی افزود: این طرح در قدم اول در ۸ استان اجرا می‌شود که از ۲۷ هزار مادر معرفی‌شده تعداد ۲۲ هزار مادر در دهک یک کم‌درآمدی بودند و مشمول این طرح شدند.

عسگریان این را هم تأکید کرد: سیاست دولت این است که در کنار یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی، کودکانی که در سن رشد قرار دارند و نمودار رشد آنها کمتر از حد طبیعی است، با یارانه مازاد حمایت شوند. همچنین مادرانی که باردار هستند و یا دارای کودک شیرخوار هستند و در دهک یک کم‌درآمدی قرار دارند، مورد حمایت مؤثر دولت قرار گیرند تا به این ترتیب از سوءتغذیه این مادران و کودکان به نحو مؤثر جلوگیری شود.

یارانه جدید

سید محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرعت بروز فناوری به قدری بالاست که تغییرات آن به بازه یک سال هم نمی‌رسد. در حوزه دیجیتال همانند دانش قدیم به قرن نیاز نداریم و اگر تلاش نکنیم عقب می‌مانیم. آیا سرعت کشور ما با تغییر سرعت تکنولوژی همگام است؟ خیر ما سرعت پایینی داریم و باید گام‌های بزرگی برداریم.

وی با اشاره به اینکه تحول در دنیای دیجیتال مفهوم حکمرانی را تغییر می‌دهد، گفت: یکی از آثار حکمرانی دیجیتال بهبود خدمات عمومی است تا دولت‌ها مسیر مستقیم داشته باشند و براساس نیازها پاسخگو باشند. وقتی اشتراک سازمانی باشد، استفاده از کاغذ کم می‌شود.

وی ادامه داد: باید ببینیم رابطه حکمرانی دیجیتال با حکمرانی اسلامی چیست؟ حکمرانی اسلامی رویکردها و اصول را نشان می‌دهد و حکمرانی دیجیتال شیوه‌ها و ابزار را نمایان می‌کند. حاکمان در حکمرانی اسلامی نباید چیزی را پنهان کنند. عدالت اصل است و توازن در مسائل مالی و بودجه باید رعایت شود. در برخی موارد مانند یارانه‌های غیرمستقیم هرکسی ظرف بیشتری دارد برداشت بیشتری دارد. یک خانواده فقیر نباید ناشناخته باشد که امکانات دریافت نکند. حکمرانی دیجیتال بستری را فراهم می‌کند که اطلاعات و کاوش تشکیل شود.

این نماینده مردم گفت: کالابرگ الکترونیکی از سه سال قبل در مجلس مطرح شد و می‌خواهیم ۱۱ قلم کالا را در این قالب توزیع کنیم. امروز زیرساخت مورد نیاز در بانک مرکزی فراهم شده و البته نقایصی هم دارد. باید خرید با کارت یارانه و با قیمت مصوب دولت باشد که این مصداق استفاده از زیرساخت‌های دیجیتال است.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: در حوزه دیجیتال شاهد رشد استارت‌آپ‌ها و افزایش زیرساخت‌ها هستیم. صندوق شبکه توسعه فیبر نوری مصوب شده و اکنون ۴ میلیون مشترک هدفگذاری شده و به ۲۰ میلیون اتصال خواهد رسید.

وی درباره سرمایه انسانی اظهار کرد: بستر جذب این افراد را فراهم نکردیم و باید بستر بهره‌مندی از افراد تحصیل کرده و ماهر را فراهم کنیم. باید دبیرخانه دائمی این کنفرانس را ایجاد کنیم.

یارانه جدید مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار که در دهک اول درآمدی جامعه بودند، دی ماه واریز شد و حساب مشمولان در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شارژ شد. طبق اخبار قرار است واریز یارانه جدید ادامه داشت باشد.در این طرح به بیش از ۱۲۵ هزار خانوار دارای کودک زیر ۵ سال بر اساس کالابرگ، اعتبار و خدمات ارائه می‌شود

مبلغ یارانه مادران ۴۰۰ هزارتومان بود که ۵ دی ماه به حساب آنها واریز شد. مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شدند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

زمان واریز یارانه جدید 

علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران صداوسیما با اشاره به زمان واریز یارانه مادران گفته است: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.  یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که حساب مادران شیرده ۵ بهمن ۱۴۰۲ دوباره شارژ شود.

شرایط دریافت یارانه جدید 

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام یارانه جدید 

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

مدارک ثبت نام یارانه مادران شیرده

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

نحوه دریافت یارانه جدید 

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

از طریق دستگاه‌های خودپرداز

از طریق اینترنت

از طریق تلفن همراه

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند.

یارانه جدید مخصوص مادران شیرده، جزئیات و شرایط منحصر به خود رادارد که ثبت نام و زمان دریافت واریزی آن را نیز شامل می شود.

 

منبع : فارس |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین