نکته های بازیگر سریال زخم کاری

زخم کاری در فصل دوم به سراغ اقتباس از شاهکار شکسپیر یعنی هملت رفته است.

| کد مطلب: ۶۱
لینک کوتاه کپی شد

زخم کاری در فصل دوم به سراغ اقتباس از شاهکار شکسپیر یعنی هملت رفته است. نمایشنامه‌ای که تا امروز اقتباس‌های بسیاری در سینمای جهان و ایران داشته و حالا در زخم کاری محمدحسین مهدویان سعی کرده است کاراکترها را بر اساس سرنوشت‌های شخصیت‌های هملت به پیش ببرد. در قسمت دوم عمده تمرکز سریال روی معرفی شخصیت مسعود طلوعی بود. مردی ظاهرالصلاح و  به ظاهر شریف که کارهای عام‌المنفعه زیادی انجام می‌دهد و در میان مردم جامعه زندگی معمولی دارد. طلوعی اما وجه دیگری هم دارد و آن وصل بودنش به حلقه‌های اصلی قدرت است. در واقع او رابط امن و مطمئن ریزآبادی‌ها با جریان قدرت و سیاست است و تلاش می‌کند برخی از کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

حالا دیگر میثم مالکی متوجه نفوذ و قدرت طلوعی شده و فهمیده است که او کارهای زیادی برای انجام دادن از دستش بر می‌آید. میثم که در فصل اول رابطه عاشقانه‌ای با مائده دختر ناصر داشت حالا در فصل دوم نیز رگه‌هایی از علاقه به شیدا دختر شفاعت را از خود بروز داده است و به نظر می‌رسد بعد از خواستگاری غیرقابل پیش‌بینی طلوعی در مراسم بدرقه شهریار فرزند ارشد شفاعت خانواده مالک بیش از گذشته به خاندان طلوعی و شفاعت نزدیک شدند.

شخصیت مرموز سیما همسر جوان شفاعت که سودای قدرت را در سر می‌پروراند یکی از ویژگی‌های فصل دو است که تقابل او و سمیرا در قسمت‌های بعد نیز می‌تواند جذاب باشد.

قسمت دوم زخم کاری، ۳ اتفاق و نقطه عطف داستانی را پشت سر گذاشت؛

خواستگاری طلوعی از سمیرا که میثم را بیش از گذشته از طلوعی نفرت‌زده کرد.

قتل ناصر در پیش چشمان سمیرا برای از میان برداشتن مزاحم‌هایی که وارد خلوت طلوعی‌ها و مالکی‌ها شدند.

نمایی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی از مالک در سکانس پایانی این قسمت که نشان می‌دهد دستمالچی او را نجات داده و او زنده است. مالک حالا با کپسول اکسیژن در یک ویلای ناشناخته نشسته و نظاره‌گر اتفاق‌هایی است که در حال رخ دادن است. تاج پادشاهی حالا بیش از گذشته در میان حلقه‌های قدرت دست به دست می‌چرخد.

شما بنویسید که به نظرتان سرنوشت شخصیت‌های اصلی سریال به کجا می‌رسد؟

در این قسمت از زخم کاری، در سکانسی میثم با شیدا برخورد می‌کند و باعث شکسته شدن عطر او می‌شود. در سکانسی دیگر میثم عطر جدیدی برای او می‌خرد تا جبران آن اتفاق شود و از همه مهم‌تر، سر صحبت را با او باز کند. میثم از عطری که شکسته و حالا به زحمت پیدا کرده نام می‌برد و همین باعث کنجکاوی مخاطبان زخم کاری شده است:

جست‌وجو عطر وانیل پاپیروس

این نمودار نشان می‌دهد که از زمان پخش قسمت دوم زخم کاری ۲ چقدر این عنوان عطر پر جست‌وجو شده و به چشم آمده است. البته که به دلیل جلوگیری از تبلیغ مستقیم یک کالا، نام دقیق و شکل ظاهری این عطر با هم تطابق ندارد ولی همین میزان کنجکاوی مردم، نشان می‌دهد که سریال زخم کاری چقدر بین مردم محبوب و پرطرفدار است و چه مخاطبان دقیقی دارد!

 

 

پیانو نوازی الناز ملک؛ شهزاده رویای من…

در قسمت دوم زخم کاری ۲ در سکانس مهمانی خداحافظی پسر شفاعت، الناز ملک قطعه مشهور «شهزاده رویای من» را با پیانو نواخت و مهمانان آن را همخوانی کردند که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

همخوانی شهزاده رویای من در زخم کاری 2

بد نیست بدانید این آهنگ محبوب را همایون خرم سال‌ها پیش (سال ۱۳۴۶ برای فیلم دالاهو به کارگردانی سیامک یاسمی) ساخته است. ترانه این قطعه را بیژن ترقی سروده است و اولین اجرای این قطعه ماندگار موسیقی ایران، توسط عهدیه در ۱۸ سالگی خوانده شد. بعد از آن، خوانندگان بسیاری این قطعه را بازخوانی کردند. یکی از مشهورترین بازخوانی‌ها در سال‌های اخیر هم برمی‌گردد به قطعه‌ای منتسب به شهاب حسینی و گلشیفته فراهانی که شباهت صدا باعث شهرت این قطعه شد. حامد فولاد قلم این قطعه دوصدایی را ساخته بود! علی زندوکیلی هم یکی از همین بازخوانی‌های باکیفیت «شهزاده رویای من» را داشته است.

محتوای عاشقانه این ترانه و تنظیم آسان آن با تکنوازی پیانو و گیتار، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که خوانندگان بسیاری این ترانه را بازخوانی کرده‌اند و شاید آن را بتوان یکی از پرتکرارترین ترانه‌های ایرانی دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین