تعطیلی شنبه ها | تعطیلی ادارات و مدارس

تعطیلی شنبه ها بلاخره به کجا رسید؟ | تصمیم جدید دولت درباره تعطیلی شنبه ها

در ادامه جزئیات جدید از تعطیلی شنبه ها را بخوانید.

تعطیلی شنبه ها بلاخره به کجا رسید؟ | تصمیم جدید دولت درباره تعطیلی شنبه ها
| کد مطلب: ۳۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

همچنین خبر داغ دیگری درباره تغییر ساعت رسمی کشور و کم شدن ساعات کاری ادرات منتشر شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

امروز خبر داغی از تصویب تعطیلی آخر هفته به دو روز توسط مجلس منتشر شد. حال اینکه  تعطیلی شنبه ها  باشد یا پنجشنبه ها، هنوز مشخص نیست.

سخنگوی اقتصادی دولت:بررسی‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد تغییر ساعات اداری در تابستان امسال ۸۵۰ مگاوات در مصرف برق (معادل سه نیروگاه) صرفه‌جویی داشته است.

برای سال آینده هم فعلا به جای لایحه از همین اختیار ظرفیت دولت برای تغییر ساعت کاری اداره‌ها، استفاده می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست اولویت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری و تعطیلی دو روز در هفته موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرده و در نهایت با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه درخواست بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سایه همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز و کاهش ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت می‌باشد. در تمام کشورهای پیشرفته ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است و جنبش‌های عظیم کار و کارگری در سراسر دنیا به دنبال کاهش ساعت کار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون نیز ما درخواست داریم تا این لایحه در آستانه دهه فجر و خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: در ایران ۵۲ روز در سال تعطیلات جمعه است و ۲۶ روز تعطیلات مناسبتی و ملی است. میزان تعطیلات ما در سال ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی می‌باشد. افزایش تعطیلات به تقویت بنیان خانواده، حوزه گردشگری و افزایش نیروی کار کمک خواهد کرد.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

برنامه جدید دولت رئیسی برای تعطیلی شنبه ها یا پنجشنبه ها

دولت در لایحه تعطیلی پنجشنبه و جمعه را پیش بینی کرده ولی منتظر تصمیم نهایی مجلس باشیم.

 توضیحات سخنگوی دولت درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته؛ نظر ما  تعطیلی پنجشنبه و جمعه است

بهادری جهرمی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو:

جمع بندی دولت در لایحه ای که تقدیم مجلس شده آمده است

هنوز لایحه در صحن مجلس تصویب نشده و در کمیسیون جمع بندی شده است

دولت تابع تصمیم و مصوبه قانونگذار است

دولت در لایحه تعطیلی پنجشنبه و جمعه را پیش بینی کرده ولی منتظر تصمیم نهایی مجلس باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت دار شدن لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به کاهش ساعات کاری ادارات به ۴۰ ساعت و ۲ روز تعطیلی در هر هفته است، موافقت کردند.

در جلسه علنی روز دوشنبه (نهم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار گرفت و با ۱۲۶ رای موافق، ۶۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس اولویت دار شدن این لایحه به تصویب رسید.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس در موافقت با این لایحه گفت: طبق این لایحه ساعات کاری ادارات به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده می‌شود به این صورت که در ۵ روز کاری کارمندان روزانه ۸ ساعت فعالیت خواهند کرد. همچنین تعطیلات آخر هفته ۲ روز خواهد شد که انتخاب روز مورد نظر طبق نظر دولت خواهد بود. 

منبع : اقتصاد 100 |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۱

    • ناشناس ارسالی در

      کارگرای بیچاره پس چی میشن. ۸ساعت کار بازم کار .۸ساعت خاب .کو تفریح. زندگی.

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین