یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی بهمن ماه + مبلغ تشویفی در این روز | جیب سرپرستان خانوار پر پول می شود

در ادامه جزئیات نهایی از واریز یارانه نقدی را بخوانید.

واریز یارانه نقدی بهمن ماه + مبلغ تشویفی در این روز | جیب سرپرستان خانوار پر پول می شود
| کد مطلب: ۳۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه روز سه شنبه خود با حضور رییس گمرک جمهوری اسلامی آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت را بررسی می کند.

در هفته جاری، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه، کمیسیون‌های تخصصی مجلس جلسات خود را برگزار خواهند کرد و موارد زیر در دستور کار این کمیسیون‌ها قرار خواهد گرفت:

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسه روز سه شنبه خود با حضور رییس گمرک جمهوری اسلامی آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت را بررسی می کند.

همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه ای با حضور مسوولان وزارت تعاون نحوه دهک بندی یارانه ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه نقدی را بررسی می کند.

بررسی گزارش رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است که تاریخ واریز یارانه‌ها از این ماه به تأخیر افتاده و دلیل این تغییر، انضباط بخشی  به زمان پرداخت یارانه‌ها است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالا برگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

دولت در پرداخت یارانه‌ها نقش حیاتی دارد. این نقش به دلیل تعهدات اجتماعی، رعایت حقوق شهروندان و کمک به افرادی که در شرایط مالی ضعیف قرار دارند، بسیار مهم است. در زیر تعدادی از نقش‌های دولت در پرداخت یارانه‌ها آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

تعیین سیاست‌ها و بودجه: دولت مسئول تعیین سیاست‌ها و بودجه مربوط به یارانه‌ها است. این شامل تعیین مبالغ یارانه، مشخص کردن گروه‌های مستحق و تعیین زمان و روش پرداخت می‌شود.

جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات: دولت مسئول جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به گیرندگان یارانه است. این شامل ثبت نام افراد مستحق، تأیید صحت اطلاعات، بررسی شرایط مالی و اجتماعی و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه می‌شود.

پرداخت یارانه‌ها: دولت مسئول پرداخت یارانه‌ها به مستحقان است. این ممکن است از طریق سیستم‌های بانکی و مالی صورت بگیرد و یا از طریق ارائه کارت‌های یارانه و سیستم‌های الکترونیکی انجام شود.

نظارت و کنترل: دولت مسئول نظارت و کنترل صحیح پرداخت یارانه‌ها است. این شامل بررسی صحت پرداخت‌ها، جلوگیری از تقلب و سوءاستفاده، ارزیابی تأثیر واقعی یارانه‌ها و اعمال تغییرات لازم در سیاست‌ها می‌شود.

ارتقاء شفافیت و عدالت: دولت مسئول ارتقاء شفافیت و عدالت در پرداخت یارانه‌ها است. این شامل اطلاع‌رسانی به مستحقان درباره شرایط و مبالغ یارانه، ایجاد مکانیزم‌ها و سیستم‌های شفاف برای انتخاب مستحقان و ارائه امکانات برای ارتقاء شفافیت و حفظ حقوق شهروندان است.

دولت با ایفای این نقش‌ها، سعی می‌کند تأثیر مثبتی در زندگی افراد مستحق و تعادل اجتماعی را بهبود بخشد.

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که زمان واریز یارانه نقدی به آخر ماه موکول شده است.

حذف یارانه نقدی عملی می شود؟

یارانه نقدی، هرماه، طبق یک روال مشخص واریز می شد اما این ماه، زمان پرداخت یارانه نقدی به آخر بهمن موکول شد. 

یکی از پرسش‌های ماه‌های پایانی هر سال این است که عیدی کارکنان چقدر است؟ نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره عیدی امسال کارگران گفت، حداقل عیدی معادل ۲ ماه حقوق قانون شورای عالی کار و حداکثر ۳ تا حقوق می‌شود. بنابراین حداقل عیدی ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۸۰ تومان بوده و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان تعیین شده است؛ البته اگر کارفرمایی عیدی کارگران خود را بر اساس دو برابر حقوق آنها بپردازد و از سقف تعیین شده بالاتر باشد کار غیرقانونی نکرده است.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است. به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درباره مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد، طی نامه نگاری‌های انجام شده با رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق، کانون سعی شد صدای جامعه کارگری به گوش مسئولان برسد. به عنوان مثال موضوع استاد-شاگردی با وجود اینکه نمایندگان معتقد بودند رأی نمی‌آورد در حال تصویب بود که با پیگیری جامعه کارگری در آخرین لحظات رد و از دستور کار خارج شد. البته در برخی موارد مانند افزایش سن و سابقه بازنشستگی پیگیری‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی به گلایه گفت، اگر افزایش سن و سابقه بازنشستگی با توجه به افزایش امید به زندگی همچون کشورهای اروپایی است باید سایر فاکتورها و شاخص‌ها مانند بیمه، آموزش، بهداشت و… نیز بر اساس معیارهای این کشورها باشد. آیا روابط کار ما همچون کشورهای اروپایی است؟ آیا مبلغ پرداختی به بازنشستگان مانند آنها انجام می‌شود؟ گله مند هستیم که در موضوع افزایش سن بازنشستگی از تشکل‌های کارگری نظرسنجی نشد. دولت می‌خواهد ناترازی اقتصادی را با افزایش سن و سابقه شاغلان تراز کند در حالی که برای خروج از وضعیت فعلی صندوق تأمین اجتماعی، دولت باید بدهی خود را به این صندوق بپردازد.

وی با اشاره به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد، قرار بود امسال ۷۰ همت این بدهی پرداخت شود که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است. فراموش نشود ۷۰۰ همت بدهی که از دهه ۵۰ تا به امروز است باید با توجه به نرخ تورم به روز شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران همچنین به حق رأی شورای عالی کار اشاره کرد و یادآور شد، مطابق آئین نامه شورای عالی کار حضور تمام تشکل‌ها باید به صورت کارگروهی باشد که متأسفانه اینگونه نیست؛ حق رأی برای ۳ نماینده از یک تشکل در این شورا به معنی عدم اجرای عدالت است.

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی سراسر کشور هم از ارسال پیش‌نویس لایحه امنیت شغلی به هیأت دولت خبر داد و گفت بعد از تصویب نهایی در این هیأت به مجلس می‌رود. این تغییرات خواسته ۳ دهه گذشته جامعه کارگری در حوزه تأمین امنیت شغلی را محقق می‌کند.

وی افزود: با برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی در وزارت کار پیش‌نویس نهایی این لایحه تهیه و تدوین شده است و تلاش شد که مقوله امنیت شغلی ارتقا پیدا کند. بر اساس تغییرات اگر هر قراردادی تا ۵ سال تمدید شود، این قرارداد کار به دائمی تبدیل خواهد شد.

وزیر کار گفت: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه نقدی تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشت.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشته و ۱۱ قلم کالا کدگذاری شده و به میزان وزن خرید، یارانه تشویقی داده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین شرط حداقل ۲۲۰ هزار خرید حذف شده و هرکس هر مقدار خرید کند، از یارانه تشویقی برخوردار خواهد شد؛ عیدی کارگران مشخص است و میزان آن معادل دو ماه حقوق دریافتی کارگر است و پرداخت خواهد شد یعنی اگر کارگری ۱۲ ماه مشغول کار بوده، معادل دو ماه حقوقش را به‌عنوان عیدی دریافت خواهد کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عیدی بازنشستگان نیز طبق مصوبه هیات وزیران، ۲ میلیون و پانصد هزار تومان، برای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان است که تأمین منابع صورت گرفته و پرداخت می‌شود.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: تغییر زمان بندی واریز یارانه نقدی برای نظم بخشی بهتر انجام شده و هیچ ارتباطی به قطع یارانه نقدی یارانه بگیران ندارد.

طیبه حسینی گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته  مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی که از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود، بیستم هرماه به حساب افراد واریز می شود.

به گفته او، طبق جدول ۲۵ هرماه دهک های اول تا سوم و ۳۰ هرماه دهک های چهارم تا نهم یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند. گفتنی است دهک های اول تا سوم مشمول یارانه ۴۰۰ هزارتومان و دهک های چهارم تا نهم یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هستند.

حسینی ادامه داد: تغییر زمان بندی واریز یارانه هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و علت این کار تنها برای نظم بخشی بهتر است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه افزود: حذف یارانه برمبنای دهک بندی وزارت رفاه صورت می گیرد و خبری که روز گذشته مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه نقدی در رسانه ها منتشر شد، هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

به گفته او، وزارت رفاه رقم تشویقی فجرانه به مناسبت دهه فجر در قالب کالابرگ‌برای دهک های اول تا هفتم در نظر گرفته است.

حسینی گفت: همه یارانه بگیران قبل از واریز یارانه می توانند زودتر از موعد در قالب کالابرگ تمام یا قسمتی از یارانه خود را خرید کنند.

با تصویب مجلس، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به حذف یارانه نقدی خانوارهای غیرمشمول و همچنین تجدیدنظر درباره افرادی شد که یارانه آن‌ها قطع شده است.

-سازمـان هدفمنـدسـازی یـارانه‌هـا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

یارانه نقدی طبق روالی معمول بیستم هر ماه واریز می شد که بر اساس اطلاعیه جدید سازمان هدفمندی این یارانه برای دهک های 4 به بعد 10 روز دیرتر و سی ام هر ماه واریز می شود.

منبع : گسترش نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین